Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je een microfoon nodig om geruis weg te halen?

Als ik film met mijn video camera, heb ik altijd geruis op de achtergrond.
Als ik een microfoon koop, is het geruis dan weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
904

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat er best wat freeware (gratis programma's) bestaan die achtergrondruis makkelijk weg halen. Dit betekend dat je dus minder snel geld hoeft uit te geven aan een nieuwe microfoon.

Toegevoegd na 23 seconden:
*bestaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan Audacity gebruiken en dan het filter "Ruis verwijderen" gebruiken, dit werkt niet altijd maar vaak wel! Ik maak Youtube video's en gebruik dit iedere keer! het is mischien 2 minutjes extra editen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het aanschaffen van een losse microfoon zal in veel gevallen de kwaliteit van je geluidsopname verbeteren. Bij veel interne camera microfoons wordt het signaal bij het opnemen heel erg gecompressed, om ervoor te zorgen dat zachte geluiden ook worden opgenomen en harde geluiden niet of minder snel oversturen. Een bij-effect hiervan is dat achtergrond ruis ook heel erg versterkt kan worden. Zeker wanneer de interne microfoon zelf niet van goede kwaliteit is word de ruis van de microfoon zelf nog eens extra versterkt.

Een aparte microfoon kan dit probleem inderdaad verhelpen.
Je zult altijd een beetje ruis in je opname hebben, en dat is maar goed ook. Elke ruimte heeft een eigen soort ruis. Films met volledige afwezigheid van ruis zijn doorgaande heel bedrukkend, onprettig en onnatuurlijk.

Succes met zoeken naar een passend type. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding