Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt de audio-output niet bij ASIO4ALL met Fruity Loops?

Ik heb al mijn andere toepassingen die geluid gebruiken uitgeschakeld, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding (zie afbeelding).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De juiste oplossing kan ik niet helemaal geven op basis van bovenstaande scherm, maar ik heb wel twee hints waarmee je verder kunt:
1. Conexant HD Audio heeft veel drivers, maar ik vermoed dat je wel de juiste hebt.
2. Je verwijst naar ASIO4ALL software, maar dan is het wel erg bizar dat je de audio output wil gebruiken.

ASIO4All software is meestal immers bedoeld om de geluidsvertraging vanuit midi-interfaces op te vangen (en geen hele dure opnamestudiosoftware te moeten gebruiken). Dit betekent dat deze software gaat bufferen en/of anticiperen. Zonder dze software merk je dikwijls, dat het geluid een fractie van een seconden 'nakomt', en dat is soms nog veel erger met de simpele HD Audio-software (iedereen kent het probleem wellicht beter onder die talloze youtube-clips waarbij het geluid achterna komt).

Oplossing in dit geval is bijv. Cubase-software (weet niet of daar een demo van bestaat), om te kijken of in dat geval je audio-out wel werkt.

In het andere geval, moet je met goedkope gratis ASIO4ALL, meestal toch al redelijk zelf wat weten van de systeeminstellingen in het configuratiescherm om zowel de drivers als de geavanceerde audio-instellingen na te zien.

In XP worden deze drivers problematisch maar is het nog oplosbaar, de analyse van Microsoft Upgrade Advisor naar Windows 7 geeft meestal al bij zijn samenvatting een probleem qua update met Conexant HD drivers, dus dat voorspelt niet veel goeds in uw geval.

Test alles eens goed uit, probeer een demo van professionale muzieksoftware om te kijken of je audio-out werkt, en vertel ons dan of je het wel dan niet kon oplossen als je wil, zodat google de informatie ook kan doorspelen aan diverse forums met midi-gebruikers (daar ben je best bij dit soort softwareproblemen), dus toch wel muzikanten of muzikanten in spe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing