wat is voor max 200 euro de usb dac, met de beste geluidskwaliteit?
Ik ben op zoek naar geluidskwaliteit zoals van b.v. een platenspeler, maar dit dan aangeleverd vanuit mijn laptop.
Het geluid uit je bijv. je telefoon klinkt duidelijk slechter dan die uit een degelijke geluids kaart.
Zijn er verder geen eisen aan de dac? Geen microfoon ingang of iets dergelijks?
Een DAC met een microfoon ingang? Dan zal er een ADC in moeten zitten :) En geluid van DAC's (externe geluidskaarten, waar TS het over heeft) maken elkaar niet zoveel meer tegenwoordig. Waar het op afgespeeld wordt is een ander verhaal en kwaliteit van de bron (gecomprimeerd vs ongecomprimeerd bestanden).
B.v.d. voor uw reactie, gr AB
Een goedkoper en zeker van prima weergave alternatief is de Behringer UCA222 http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-uca222-usb-interface/product-details.html
Gebruik dan de RCA uitgangen of (als je versterker er een ingang voor heeft) de optisch uitgang.
De keuze is aan u.
Ik ga hem proberen. Ik heb hem zojuist besteld, met een kabel er bij plus verzenden voor € 36,50 dat is een leuke prijs.
Ik laat je weten of het voldoet aan mijn verwachtingen.
mvg AB
Dank je voor je reactie, een Thorens MKII met een Denon 301 MC is inderdaad en mooie combinatie!
Een externe soundblaster audigy heeft meer mogelijkheden dan de zojuist door mij aangeschafte Behringer UCA222, maar alle waar naar zijn geld, dit is een relatief goedkope oplossing die mij waarschijnlijk zal bieden wat ik verwacht en graag wil.
Als ik het kastje binnen heb zal ik mijn ervaring terugkoppelen op dit forum.
mvg AB
Sinds gistermorgen de Behringer UCA222 interface in gebruik, en dit naar volle tevredenheid. Ik hoor nu ook vanaf mijn laptop een mooi en sprankelend geluid, dit is inderdaad gelijk aan of beter dan het geluid van mijn platenspeler. Top, Dank jullie voor jullie reacties.
mvg AB
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.