Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je speakers maken van oortjes?

ik wil namelijk van mijn oortjes speakers maken, ik heb namelijk 2 paar oortjes, en dit is wel een uitdaging voor mij

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal weinig (niet hard) geluid uitkomen.
Zijn n.l. wel heel kleine speakers. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeel hard aanzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan ga ik het proberen, en ik zie wel of het lukt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat gaat onmogelijk lukken, oortjes zijn zo gemaakt dat ze in je oor een niet al te hard geluid geven. Als je er van een afstand naar luistert zal je amper iets tot niks horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Theoretisch is het mogelijk daar speakers mee te maken maar dan met een zéér laag vermogen. Het gevaar is niet denkbeeldig dat u die kapot maakt een beetje versterker.

De allerbeste koptelefoons geven een geluidsvermogen van 6,4 Watt bij 8 Ohm.
Bij oortjes spreekt men dikwijls van een paar 100 mW.
U zal begrijpen dat die dan niet echt geschikt zijn om er boxen van te maken.
Bij boxen ligt het vermogen veel hoger en altijd met aparte luidsprekers voor lage (bas), midden tonen en hoge tonen (tweeter).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het valt dus wel te proberen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, het is mooi als u dat aandurft, niet dat het zo moeilijk is maar zoek eerst eens een paar bouwtekeningen op het web.
Zoek ook een naar de juiste aansluiting want u schrijft dat u 2 oortjes gaat gebruiken, u heeft dus 4 luidsprekertjes, 2 voor elk kanaal.
Een mooi project en als u nog vragen heeft lat maar komen, succes.
Het is mogelijk, maar dan zal je de luidsprekers moeten gebruiken als oortjes :-)
Weet wel dat het maken van een luidspreker niet bestaat uit een bakje te maken en daar een luidspreker in te plaatsen. Daar gaan complexe berekeningen mee gepaard die je op het internet vindt. De omhulsels moeten een bepaalde grote en vorm hebben, Als dat niet zo is dan is er een verkeerde weerkaatsing van het geluid tegen de wanden, waardoor dat je uw luidsprekers mee vernield.
Het is een mooie uitdaging. Als je kijkt hoe de menselijke stem in een amfitheater wordt versterkt, lijkt me dit ook een mooie uitdaging. Mischien niet erg luid maar toch hoorbaar.
Robby BB

Toegevoegd na 10 uur:
Ik was nog vergeten te zeggen dat oortjes al luidsprekertjes zijn. Het is dan ook nodig om ze volledig te ontmantelen en een nieuwe kast[je] te maken.
Mischien kan je het principe van het amfitheater gebruiken om meer geluid te krijgen bij een zelfde vermogen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ZIJN speakers, alleen met hun formaat aangepast aan de functie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is dat mogelijk. Alleen voor beperkt vermogen. De speakertjes in GSM telefoontjes zijn bijna hetzelfde als oortjes.
Zelf heb ik als jongetje vroeger van een kristal telefoontje een hoorn luidspreker speaker van dik papier op een kristal ontvangertje gemaakt, zoals vroeger de naald wasrol en platen speler met met hoorn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding