Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke microfoon voor vleugel (piano)?

Hallo,
ik wil graag de muziek van mijn vleugel opnemen met een microfoon, nu is het probleem dat ik geen verstand heb van microfoons merken ervan... kan iemand me helpen. ik zoek een microfoon met goeie kwaliteit van rond de 200 euro (mag iets hoger of lager)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ha Wegmanjunk, dat is een ingewikkelde kwestie; het opnemen van piano is niet eenvoudig.
Dingen om rekening mee te houden:
- een vleugel heeft een mooi ruimtelijk geluid dus ik zou hem in stereo opnemen
- vanwege het enorme bereik en de dynamiek, zou ik gaan voor condensatormicrofoons
- de akoestiek van de ruimte waar de piano staat is van enorme invloed, dus als je hem speciaal voor de opname in een prettig klinkende ruimte kunt zetten is dat wel ideaal
- plaats de microfoon(s) op eigen standaard(s); wanneer je ze op de piano zelf neerzet worden er nogal veel trillingen doorgegeven
- houd ook bij de rest van de opname-apparatuur rekening met de enorme dynamiek van het instrument

Als ik jouw budget (200) had, zou ik in eerste instantie gaan voor een paar goeie tweedehands. Of anders bij Thomann het duurste paartje condensators kopen dat ik me kon veroorloven.
Als je ook twijfelt aan je recorder, zoek dan bij de minirecordertjes met ingebouwde XY-microfoon.

Zie de linkjes.

veel succes !
Ron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo , heb je de Cducer al eens bekeken zal alleen wel iets meer kosten als €200,=
Kijk eens naar de bijgevoegde link.
Ikzelf heb geen ervaring met de vleugel piano wel met een gewone en dat gaat goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing