Wat veroorzaakt de brom bij mijn platenspeler?
Ik heb een Denon AVR 2807 en een philips 677 platenspeler.
De platenspeler heeft een tulip aansluiting, deze heb ik gewoon aangesloten op mijn Denon via de Phono-ingang. Echter, heb ik een hele harde brom, ook al staat mijn volume relatief laag. Dit geldt als ik zowel het linker als het rechter kanaal van de platenspeler aansluit op mijn Denon.
Zodra ik echter alleen het linker kanaal van de platenspeler (of het was de rechter, dat is even niet belangrijk, in ieder geval één van de twee) aansluit, hoor ik géén brom, en gewoon de muziek zoals het hoort. (Slechts uit één kanaal dan wel). Dan is er niks op aan te merken, ook niet aan het volume, ik denk daarom ook dat het een mm cardridge is (tevens vervangbaar, philips mp400 o.i.d. met shure 75 6 naald). Dit is ONGEACHT welk kanaal ik op de reciever kies, zolang ik maar de linker stekker van de platenspeler pak.
Sluit ik enkel het rechter kanaal aan, heb ik een hele harde brom, dezelfde die ik krijg als ik beide kanalen aansluit. Dit is wederom ongeacht welk kanaal ik van de reciever kies.
Waaraan kan dit liggen? Eerst dacht ik aan de aarding, omdat ik ook zo'n aparte aansluiting op mijn radio heb waar staat ''grnd'' met een symbool van aarding. Echter heeft mijn platenspeler hier geen aansluiting voor en is hij tevens helemaal van plastic. Dit probleem streepte ik helemaal weg toen ik merkte dat hij met het linker kanaal gewoon werkt. Hopelijk was dit terecht.
Toegevoegd na 1 dag:
Nieuwe aarding aangelegd, brom weg echter rechts geen geluid!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.