Waarom zijn er vrijwel geen home-cinema versterkers zonder tuner?
Ik ben op zoek naar een home cinema versterker, 5.1 (links voor en achter, rechts voor en achter, center en subwoofer). Ik heb al een goed cassettedeck, goede bandrecorder, goede blue ray speler, goede platenspeler, goede tuner en een hd ontvanger voor digitale radio. Maar nu zit er in elke 5.1 versterker die ik bekijk tot 800 euro ook een tuner, en die hoef ik dus niet ingebouwd. Ik luister vrijwel altijd digitaal en als ik analoog wil luisteren doe ik dat via een losse tuner, dus die ingebouwde tuner heb ik nergens voor nodig, maar waarom zit die vrijwel altijd ingebouwd, welk merk je ook bekijkt (ik kijk naar Denon, Yamaha en Onkyo), voor dat geld heb ik liever een ingebouwde draaitafel voorversterker maar die zijn ook zeldzaam, daarvoor ben ik aangewezen op een 2.0 versterker maar dan zit je met 2 versterkers in je huiskamer en moet je de boxen steeds omwisselen, geen doen dus. Ik weet dat 5.1 versterkers iets minder zijn dan 2.0 versterkers in stereo, maar ik wil mijn films wel graag in 5.1 horen over de goeie boxen dus is een 5.1 versterker een aardig compromis.
(Gebruikt dan gewoon de twee voorste speakers.)
(Welke niet onder doet aan de "oude" stereo sets)
Ingebouwde draaitafel voorversterker zal je niet gauw vinden (Net zo min als draaitafels :))
Wel zijn er losse draaitafel voorversterkers te koop.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/310803?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CN2MpdHZjbMCFYXMtAodCUYAvg&WT.srch=1
(Veel draaitafels hebben overigens al een ingebouwde voorversterker.)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.