Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo,Ik heb in mijn hoedenplank 2 boxen van sony (150watt) nu wil ik meer bass met veel trilling die je lekker in je lichaam voelt. wat heb ik nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

De boxen zijn 150Watt (continu, of piek?), kan je versterker dat ook leveren?
En dan hebben we het over continu vermogen, niet over een opgeklopt getal in een kranten advertentie...

'Voelbaar' geluid zit in lage frequenties (10-50Hz), als je boxen (de hoedenplank en kofferruimte spelen daar een belangrijke rol in): wat is het frequentiebereik van je versterker? van je boxen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je echt veel voelbare bas? Dan heb je een subwoofer met versterker nodig. Je kan ervoor kiezen om deze helemaal zelf te bouwen. Maar je kan ze ook kant en klaar kopen. Een subwoofer in een buis (basstube) geeft een lekker dreunende bas en zijn vaak niet zo heel duur. Daar nog een losse versterker bij met een geluidsfilter (zit ook vaak al ingebouwd in de versterker). Dat geheel in je kofferbak en boomen maar.
Je kan er ook voor kiezen om bijv. één of twee bass speakers op een plank tegen je achterbank aan te monteren en deze met een versterker met filter aan te sturen. Heb je meteen een masserende achterbank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing