Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een MP3 speler koptelefoon uitgang aangesloten worden op een "line in" ingang?

Mijn dochter heeft een simpele radio gekregen om CD's af te spelen. Helaas speelt dit ding geen MP3 cds af.

Er zit echter een Line-in ingang op en ik vroeg me af of het mogelijk is om de uitgang (koptelefoon) van haar MP3 speler aan te sluiten op deze ingang.

Als dat kan moet ik even zoeken naar een snoertje, maar ik neem aan dat die bestaan (zowel de uitgang van de MP3 speler als de lijn ingang hebben een mini formaat.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed... Het zou kunnen dat het wat zachter is of wat harden dan je zou verwachten, maar wij hebben al jaren een iPod op onze huisversterker staan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik sluit niet uit dat dit kan. Maar ik heb recentelijk ook een simpele radio aangeschaft. Omdat muziek op locatie wel eens prettig kan zijn. Vooral als je daar een aantal uren/dagen zit. En tot mijn verbazing zag ik dat er een USB aansluiting op zat. Als die erop zit kan je sowieso de MP3 speler er op aansluiten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan de koptelefoon misschien wel aansluiten, maar er zal geen geluid uitkomen. Die ingang is voor binnenkomende muziek. Het woord zegt het al; Line-IN.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat je iig een speciaal kebeltje moet hebben.
denk dat er hier wel wat te vinden is.

http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html?gclid=CKHJ5a2fyZ4CFVBd4wodlxlqqg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Som, je hebt hiervoor een zgn. "jack to jack" kabeltje nodig. De 3,5mm jack plug gaat in de oortelefoonuitgang van de mp3 speler, andere kant in de line in van de radio.

Het kabeltje is voor 2 a 3 euro te koop.
Plaatje bij antwoord
paulus811
15 jaar geleden
ja hoor van 3,5 jack naar 2 x tulp kabel hier heb je voldoende aan even je radio op aux zetten je mp3 speler aanzetten en het geluid komt over je speakers
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing