Mijn versterker produceert minder geluid dan voorheen. Is het mogelijk dat er iets is doorgefikt waardoor de output veel minder is geworden?
Qua decibellen denk ik dat er nu zeker 10x minder volume uit de speakers komt. (Dus minimaal 10 dB verschil.) Waarschijnlijk nog veel meer.
Ik heb de (nogal oude) versterker nu op zijn allerhoogst staan, maar het volume is dan nog steeds niet bepaald hard (ik heb wel hele grote speakers). Is het niet zo dat als je versterker doorfikt, die dan gewoon helemaal niks meer doet? Als er een componentje doorfikt, doet ie toch gelijk helemaal niks meer? Stel dat er een weerstandje door zou branden. Dan zou het volume toch 100% wegvallen?
Ik verdenk _de speakers zelf_ niet; want het geluid klinkt niet vervormd, haperend, storend of ruisend. Alleen veel zachter.
De versterker is aangesloten op de PC. Het volume binnen Windows staat op zijn allerhoogst. De geluidskaart is niet vervangen.
Ja, dat weet ik zeker. @MissBiggie:
Mijn buren hebben nog nooit geklaagd, hoor :).
Bijv. na 22.00 doe ik 't ook zeker heel zacht aan, na 21.00 ook al aardig zacht.
Overdag zette ik hem wel eens open, maar het kan niet echt luid meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.