Krachtige stereo installatie voor op een zolder?
Beste vrienden van Goeievraag,
Wij zijn een groep jongeren die in samenwerking met onze ouders een kale schuurzolder hebben omgebouwd tot een mooie zolder waar we gezellig wat kunnen drinken.
Echter hebben we een probleem;
Onze stereo installatie heeft het begeven. Vermoedelijk door een te grote hoeveelheid boxen.
We draaien nu op een oude stereo die niet boven een normaal praat niveau uit komt, net iets te zacht dus naar ons idee ;)!
Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe stereo, echt hebben wij allen geen flauw idee wat we moeten kopen!
Ons budget is maximaal 300 Euro, echter als het minder kan; zeer graag!
Het is de bedoeling de stereo aan te sluiten op een laptop d.m.v. een aux kabel.
Als ik het goed heb begrepen is het handig als ik er het aantal ohm van de boxen bij vermeld:
6x6Ohm
2x8Ohm
1x4Ohm (Subwoofer)
Het is mogelijk dat we niet alle boxen gebruiken, als er geen stereo in deze categorie binnen ons budget valt, maar het liefst natuurlijk gewoon alle 9 de boxen! :)
We gebruiken momenteel gewoon een oude stereo.
Is het nodig om niet enkel de stereo te vervangen maar ook een versterker te kopen? (En waar dient deze precies voor?)
Wij zijn al weken aan het googlen, maar hebben nog steeds geen idee waar we eigenlijk naar zoeken! Het enigste wat we dus weten is dat we op zoek zijn naar ' iets' dat ervoor zorgt dat we die boxen op (Indirect) op een laptop aan kunnen sluiten.
Ik hoor jullie antwoorden graag!
Mark Bregman
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.