Zijn de DAC's van een dure geluidskaart (Sonar STX/Titanium HD) beter dan die van een Denon AVR 2807?
Met andere woorden, kan ik verwachten dat mijn geluidskwaliteit beter indien ik een Asus Sonar STX of Creative X-Fi Titanium HD aanschaf en analoog aansluit op mijn Denon AVR 2807?
Ja natuurlijk is dat wat je mooi vindt allemaal subjectief, maar in het algemeen. Ik ben namelijk van plan een van de twee bovenstaande geluidskaarten te kopen aangezien ik alle audio vanaf mijn computer stream en ik het idee heb dat ik mijn receiver niet optimaal benut met onboard audio (dan wel digitaal aangesloten*) en ik wil beter. Ook wil ik Dolby Digital Live weer terug en dat ondersteunt mijn moederbord ook niet helaas.
Ik zit dus te twijfelen tussen bovenstaande kaarten. Ook met zicht op de toekomst dat mocht ik ooit overgaan naar stereo wegens ruimtegebrek wil ik dus een goede geluidskaart met een PCIe aansluiting en de ''normale'' RCA aansluitingen. Met deze eisen blijft er alleen niet veel keuze over.
*ik ben bekend met het feit dat als je een geluidskaart digitaal aansluit het niet uit maakt welke kaart je hebt, van welke prijs dan ook omdat de receiver pas de bits decodeert en dus niet de geluidskaart.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.