Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn in-ears goed in mijn oren?

Ik heb sinds gisteren Sennheiser CX 400 II in-ears. Ik ben 12 jaar oud en heb dus kleine oren. Als ik dan de kleinste silicone dopjes op de oortjes doe blijven ze goed zitten. Maar het geluid is niet erg mooi. Bijna geen bass. Als ik er hard op druk heb ik wel een erg mooi geluid met veel bass. Hoe zorg ik nou dat ik dat effect ook heb zonder dat ik steeds moet drukken op die oortjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je moet niet de kleinste siliconen-dopjes gebruiken, die sluiten kennelijk bij jou niet goed af.
Probeer de grotere dopjes, als ze de gehele gehoorgang afsluiten dan blijven de oortjes ook beter zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zul je altijd blijven houden, hoe dichter bij je oren, hoe beter de bas.
Dus;
Zo ver mogelijk in-ears in je oren doen. Gewoon wachten tot je oren wat groter zijn (zullen niet heelveel groeien)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een aparte set silicone tips kopen bij verschillende elektronica winkels. Als ik jou was zou ik er misschien eentje zoeken met triple flange, want die zitten beter in je oor en ze blokkeren meer geluid. Als je liever geen triple flange wilt kun je ook betere single flange tips kopen. Op de meeste fora's prefereren ze de Sony Hybrid ear tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken muzikanten die ze met tape vastplakken aan het oor. Beetje primitief, maar misschien een oplossing?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf ook de Sennheiser met hetzelfde probleem, ik zelf draai ze van achter naar voren totdat ze blijven zitten. Heb 7 setjes oordopjes, en 3 dj-sets. PROBEER ZE NOG OM TE RUILEN! "Past niet, dus als blije klant van Sennheiser wil ik graag een ander product" Ook al is het van sinterklaas of whatever... Bel Sennheiser zelf, anders degene waar het vandaan komt. Wedden dat je iets krijgt wat wél goed geluid heeft en je oren niet sloopt? Sennheiser is echt wel 1 van de betere merken hoor, maar NuMark ben je het 10 dubbele voor kwijt ( mijn DJ phones zijn € 400+ )
Good luck en inruilen die handel!
Groeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen er wat spuug op te doen, bij mij helpt dat. Even likken en je schuiven er makkelijk in. Weet precies wat je bedoeld met dat gebrek aan bass.

Eventueel kun je de dunste traagschuim hulsjes gebruiken met een gaatjes in het midden, die willen ook wel eens soelaas bieden. Even informeren in een speciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing