Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwe iPods moeten volgens de handleiding altijd eerst volledig opgeladen worden voordat je ze gaat gebruiken. Is dit echt zo noodzakelijk?

Ik heb sinds kort een nieuwe iPod, maar die heb ik niet eerst volledig opgeladen, zoals in de handleiding staat. Is dit nu echt zo'n probleem of is het achterhaald, en wat zijn de consequenties voor mijn foutje?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
684

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De nieuwe accu's hebben minder last van het zogenaamde geheugeneffect (dat wil zeggen dat ze steeds minder goed opladen).

Maar je moet met het nieuwere type accu deze (liever) niet helemaal leeg laten lopen. Omdat de accu bij het verlaten van de fabriek niet vol is, raad de fabrikant aan om de accu eerst op te laden. Na een aantal keer opladen en ontladen verkrijgt de accu zijn grootste capaciteit.

Je "foutje" kan je gewoon herstellen door de accu alsnog op te laden en een paar keer (bijna) volledig te laten ontladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je hebt niets onherstelbaars gedaan.

Ik heb er in elk geval ook geen geduld voor als ik zo een nieuw speeltje uitpak (bijv. een Iphone).
Het is wel waar dat de eerste keer wat éénmalige zaken worden geconfigureerd. Omdat er vaak maar heel weinig lading in de accu zit, kunnen er vervelende dingen gebeuren als ie stroomloos wordt tijdens dat proces.
Ik vermoed dat ze het daarom zeggen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat kan er dan gebeuren? Volgens mij moet je dan gewoon opnieuw beginnen - meer niet.
AWM
15 jaar geleden
Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Maar ik denk dat ze dat toch willen voorkomen, met hun advies.
Als ie 't nu nog doet niet ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding