Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een midi-keyboard nou precies?

Vandaag een gloednieuwe midi-keyboard aangeschaft, alleen weet ik niet precies hoe en wat.
Ik heb 1x midi kabel erbij gekregen, die niet in de computer past.
Stel dat ik een midi-usb kabel aanschaf, en het aansluit op de computer, werkt de keyboard dan wel?

Alle info kan ik meer dan goed gebruiken!

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 23 uur:
Het is een Midistart 3 van Miditech,
Ik heb de usb kabel.
Er zijn geen cd's, omdat het een plug&play is.
Mijn computer herkent de keyboard niet als ik de keyboard koppel aan de computer.
Ik heb een music-make programma, maar daar doet mijn keyboard het ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag de dag nog MIDI-keyboards verkocht worden zonder dat deze direct USB aan te sluiten zijn. Dus USB in je keyboard USB in je PC en een driver installeren. Anders moet je een USB MIDI kastje aanschaffen die het MIDI signaal omzet naar een USB signaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naar aanleiding van je reactie, volgens de specificaties direct USB aan te sluiten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zou zelfs een USB kabel meegeleverd moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een USB/USB kabel zou voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens achterop het apparaat of er geen USB-B uitgang opzit. Een iets minder voorkomende 6 kantige USB aansluiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je een USB A/B kabeltje nodig verkrijgbaar bij elke techwebshop of de mediamarkt (voor de driedubbele prijs)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je een apparaat zou willen aansturen welke een MIDI in heeft. Met een PC kan het gewoon zo zonder andere extra hardware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar eerst even de CD runnen zodat de drivers geinstalleerd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele hebben bakken vol van deze standaard USB kabel liggen, bij alles wat ze aan printers enzo kochten zat er steeds 1 bij. Niks kopen dus, zo nodig even rondvragen bij familie en kennissen. Die MIDI naar USB 'kabel' die jullie noemen is overigens eigenlijk een (veelal los) interface.

Andere antwoorden (3)

Als je een los Midi-keyboard hebt gekocht zonder eigen synthesizer dan kun je een verloopkabel van USB naar Midi gebruiken om geschikte software op de computer mee aan te sturen.
Als het keyboard wél zelf een synthesizer is dan kun je er op spelen als je hem op een versterker aansluit, met computeraansluiting kan je ook de software van de computer aansturen en ook de software het keyboard laten besturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De midi poort zit op een Keyboard om te communiceren met een ander apparaat waar een midi functie opzit. BV op een effectsprocessor (echo) kan een midi aansluiting zitten met de knoppen op je Keyboard kun je dan bv de echotijd veranderen of effect geluiden oproepen Je kent wel die artiesten die een heel orkest onder de toetsen hebben zitten die gebruiken ( of Gebruikten ) midi om de instellingen tussen de nummers te veranderen.
Wellicht kun je met een usb kabel wel iets doen om bijvoorbeeld begeleidende tracks in het muziekbestand van je computer oproepen, maar daarvoor ken ik je keyboard niet goed genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de manual doorgelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk music editing programma gebruik je en misschien moet daar iets ingesteld worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht wil de software alleen werken met de originele Magix keyboard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=4h&oq=&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGNI_nlNL438NL438&q=midistart+miditech+connecting+to+a+computer Kijk is in de manual welke met de bovenstaande google link als bovenste item verschijnt. Hier wordt gewaarschuwd dat je usb poort niet eerder voor nadere muziek interface mag zijn gebruikt.
Hier wat leesvoer over midi.
http://www.tweakheadz.com/how_to_get_started_with_midi.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding