Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er kabeltjes waarmee je de iPod met de radio kan verbinden?

Ik heb als ik in de auto/in de kamer zit vaak zin om muziek op te zetten, en ik luister het liefst vanaf mijn iPod. Maar ik kan de iPod * niet aansluiten op zowel de autoradio als de gewone radio. Bestaan er kabeltjes om de iPod aan te sluiten aan de radio? Ik weet dat er wel speciale radio's voor bestaan, alleen ik heb geen zin om een volledig nieuwe radio aan te schaffen...

Bvd!

*Model: iPod Touch 4G 32GB

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

ja een usb kabel die op de ipod kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen kijken naar een FM transmitter (tegenwoordig legaal in Nederland) of gewoon via de koptelefoon aansluiten, maar dat kan niet op iedere radio worden aangesloten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet dan een kabeltje hebben met langs beide kanten een groen stekkertje (als een koptelefoon. De ene kant plug je in de koptelefoonuitgang van je iPod, de andere in de line-in van de radio (de meeste radios hebben deze aansluiting wel).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je radio dit niet heeft, word het lastig. Dan zou je kunnen kijken naar een tapedeck-usb converter (als je radio dit heeft) of een FM-transmitter.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook waar je die kan kopen toevallig? (A)
Kimath
13 jaar geleden
Van groen naar groen kabel bij een zaak als Handyman, of een andere onderdelenzaak.
FM-transmitter heb ik wel eens bij de Dixons gezien, Mediamarkt heeft ze dacht ik ook.
Kimath
13 jaar geleden
Dank je voor de toevoeging :D
Als je radio een aux ingang heeft( die hebben de meeste radio's wel) een aux stekkertje zijn volgensmij iets van 3 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Nogniks;

FM-transmiiters zijn al genoemd, maar die raad ik uit eigen ervaring af; er zijn teveel FM-zenders die er op storen. Voor autoradio's heb je adapters (google eens op Dension) en voor in huis heb je diverse merken docking stations. Die van mij is van Marantz en werkt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een kabeltje hebben met aan één kant 2 tulpstekkertjes (wit en rood) en aan de andere kant een plugje zoals ook aan je oordoppen zit. De tulpjes plug je in op de AUX-input van je radio/versterker en de andere op de bekende manier in de iPod. Volume van de iPod op ca. 75% afstellen om vervorming te voorkomen en spelen maar. Kosten: nog geen 5 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding