Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

sony cdx-3180 inbouwen... hulp gevraagd

ik zit hier met een sony cdx-3180 autradio.
ik wil die in me volkswagen caddy zetten. alleen de plug die in de radio zit komt niet overeen met die plug die al standaard in de caddy zit( kapot oude radio, 8 track enz)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
876
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje zat daar nog een 8-track in ? Volgens mij werden de eerste Caddy's rond 1983 geleverd toen was de 8-track al ouderwets ;-)
(eigenlijk nooit doorgebroken in Europa)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dan zou je de plug van de auto moeten vervangen door een plug die op de radio past als dat überhaupt wel mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede caraudio winkel (Media Markt soms ook) verkoopt verloopt verlooppluggen die wel op de Volkswagen plug passen. De plug aan de radio is hoogstwaarschijnlijk een standaard DIN aansluiting. Mocht dat allemaal niet lukken, dan zul je de draadjes 1 voor 1 met kabelschoentjes moeten verbinden. Dat is niet ontzettend moeilijk. De plus is rood, de min is zwart en de luidsprekers meestal groen en grijs (let daarbij op de + en - van de aansluitingen, de gemerkte kabel met streepjes is de + van de luidspreker)

Ik ga uit van de meest eenvoudige aansluiting, dus geen versterkers etc. Met een multimeter kun je meten of er constante spanning op de rode + staat of niet. Sommige radios hebben namelijk een constante spanning (dus ook als de auto uit staat) nodig om de zenders vast te houden en de klok van stroom te voorzien.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding