Waar moet ik op letten bij het kopen van een semi-professionele geluidsinstallatie?
Samen met wat vrienden zijn we een feestverhuur gestart en nu willen we over gaan op het aanschaffen van een goede geluidsinstallatie. dwz: 2 discospeakers in een handzaam formaat die zonder al teveel randapparatuur op een laptop aan te sluiten zijn.
Nu hebben we al enigszins rondgekeken op het almachtig grote internet, maar we begrijpen niet veel van de termen die voorbij komen. Ik denk dat we sowieso actieve speakers nodig hebben, maar hoe kan dat aangesloten worden op een laptop?
Vandaar mijn vraag: Wat voor speakers kunnen we het beste kopen? Waar kunnen we die het beste kopen? En hebben we nog iets nodig voor de aansluiting?
Ons budget is ongeveer 150 euro per speaker.
Toegevoegd na 1 uur:
Het budget van 150 euro is, zoals genoemd, te klein. Welk budget voor een complete set is aan te raden?
En wat zijn goede zaken wat betreft deze apparatuur?
hoe ga je trouwens je om met BUMA/STEMRA? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar als je muziek publiek ten gehore brengt (tegen betaling neem ik aan) dan zal je toch ook wel wat aan die instantie moeten afdragen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.