Kan een pas uitgevlogen vogel soms terugkeren naar het nest?

In onze tuin broeden met name kool- en pimpelmeesjes. Zij maken gebruik van nestkastjes. Wij vragen ons af of het voorkomt dat pas uitgevlogen vogels een enkele keer nog even terugkeren naar hun ouderlijke nest. Kan dat inderdaad gebeuren?

2 uur geleden
in: Vogels
ronron1212
2 uur geleden
De eerste dagen blijven ze nog in de buurt tot alle eitje zijn uitgekomen ze worden namelijk nog gevoerd door de ouders..
alexis
een uur geleden
Bedankt voor het snelle antwoord. Wij merken dat ook want in het struikgewas krijgen de jonge vogels voedsel. Maar vliegen jonge vogels ook terug het nest in?

Geef als eerste antwoord