Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd ik duiven , kraaien en kauwen weg uit de tuin voor kleine mussen enz?

4 maanden geleden
in: Vogels
4.7K
Inekez1
4 maanden geleden
Weghouden uit de tuin zal lastig zijn. Weghouden bij het vogelvoer of vogelhuisjes voor kleine vogeltjes kan wel. Maak een soort kooi of omheining van tuingaas. De kleine vogeltjes kunnen makkelijk door de openingen van 5 x 10cm, de grote vogels niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Door n opgezette plastic vogel op n muur in jou tuin te zetten
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Blijven dan alleen de duiven, kraaien en kouwen weg?
ronron1212
4 maanden geleden
Dat zal niet helpen wat vogels zouden dan elkaar weg jagen hoe kom je daarbij een opzet vogel.
Inekez1
4 maanden geleden
Met een opgezette (grote) vogel blijven vooral de kleine vogeltjes weg. Dat is nou net niet de bedoeling geloof ik.
Pommerd
4 maanden geleden
Dat werkt echt niet, ik heb dat gedaan om duiven van het balkon te houden, na een paar dagen zitten de duiven er gewoon naast en zelfs bovenop, ze hebben snel door dat die vogel nep is.
Advraag
4 maanden geleden
Dit voorkom je dus niet
Baglady
4 maanden geleden
Nee, dat helpt inderdaad niet, een plastic vogel neerzetten. Heb het zelf geprobeerd en de vogels hebben even de kat uit boom gekeken, hun schouders opgetrokken en gingen er vrolijk naast én op zitten :)
Wat echter wél helpt is ervoor zorgen dat de grote vogels niet bij het voer van de kleintjes kunnen komen.
Dit kun je doen door een silo met tralies eromheen op te hangen waar de kleintjes wél doorheen kunnen en de grote niet.
Mijn man heeft zoiets zelf gemaakt door om een bestaande silo een 'kooi' van gaas omheen te maken. Op de plaatsen waar de zitstokjes zitten, er vlak naast, uitsparingen waardoor de kleintjes wel naar binnen kunnen en de grote vogels niet.
Het duurde niet lang voordat ze doorhadden hoe het werkte! Echt super leuk! Ook voorbijgangers hebben er belangstelling voor!
Ook de grote vogels krijgen voer dat geschikt is voor hen en zo heeft ieder wat wils ;)
Succes en veel plezier met de vogels.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding