Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van wat voor dier zou deze pootafdruk kunnen zijn?

Gisteren zijn bij ons alle paarden uitgebroken. Bij het weiland deze afdrukken aangetroffen tussen de hoef afdrukken.
De heiningpalen zijn afgebroken, het draad was gebroken. Dus ze zijn echt in volle vaart gevlucht.

Picture for question
Inekez1
een maand geleden
Na al die regen valt hier niet veel zinnigs meer over te zeggen ben ik bang. En wat zou je ermee opschieten als je wel weet van welk dier het zou kunnen zijn?
HeerVoldemort
een maand geleden
Opschieten niets. Maar de paarden waren volledig in paniek en zijn kilometers ver gevlucht, niet normaal. Ze zijn ook niet naar huis gevlucht wat dichtbij het weiland is, maar naar een vreemde plaats.
TurfGraver
een maand geleden
Wolf? Maar niet met zekerheid te zeggen zo.
tinus1969
een maand geleden
Wolf lijkt me idd mogelijk en verklaart ook de paniek. Die paniek kan overigens ook komen in reactie op een grote hond. https://werkgroepwolf.nl/pootafdrukken-van-wolf-en-hond-het-verschil/
SingingCoyote13
een maand geleden
wat kan het anders zijn dan een wolf op dit moment in nederland ? dit is de enigste logische verklaring op dit moment want paarden schrikken niet zomaar zo erg, ook is er de mogelijkheid van een grappenmaker die die dieren heeft losgelaten en die afdruk(ken?) heeft achtergelaten. zulk soort grappen, helaas ook tegenwoordig komen die zodanig vaak voor dat je dit ook niet kunt uitsluiten, zeker met alle berichten in media hierover.
erotisi
een maand geleden
Kan het ook van een cobra zijn dat ze gevlucht zijn?
Yorita
een week geleden
Zou best wel eens een das kunnen zijn. Paarden zijn er meestal doodsbang voor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dat moet van een wolf zijn. Zelfs mensen zijn er bang voor.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
een maand geleden
Wanneer je googled op plaatjes van een hondenpoten dan kom je dit soort plaatjes tegen. (zie plaatje ONDER !!! mijn antwoord, niet die wolf !)
De vorm lijkt erg op wat jij op de foto hebt. Gezien de maat zal het best een flinke hond zijn geweest, al kan een pootafdruk in de modder soms wat groter lijken dan 'ie werkelijk is geweest.

Dat de paarden zijn geschrokken van een erg speels of erg agressief hondebeest dat is heel goed mogelijk. Een op je af stormende Duitse Herder, Labrador, of een nog groter ras kan best indrukwekkend zijn. Zelfs als is het in de ogen van de hond slechts speels.

De wolf ? Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Paarden zijn wat groot om door een wolf als prooi gezien te worden. En spelen doen wolven niet zo snel in vergelijking met een tamme hond.

Kortom: ik gok er op dat je op zoek moet naar een grote hond als dader.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: