Hoe krijg ik mijn pony halstermak?
Vorige week hebben we hier 2 pony's gekocht, hun hele leven hebben ze in een groot weiland rondgelopen en ze hebben weinig contact gehad met mensen. Voordat ze naar ons konden worden gebracht heeft hun eigenaar ze uit hun kudde gehaald en op een hardhandige manier moeten vangen. De ene Poco was vrij snel mak en konden we ook zijn halstertje afdoen (hij had helaas wel 2 wondjes omdat het halstertje veel te klein was), maar de andere Boots was harstikke bang en het heeft 5 dagen gekost voordat ik zijn halster afkreeg. Boots heeft een vrij grote wond in zijn kin. Verder zijn de pony's super lief en je kunt ze over aaien en knuffelen ze vinden niks eng behalve het halster. We hebben 2 nieuwe halsters gekocht die een stuk groter zijn maar vooral Poco weigert hem om te krijgen het is niet dat hij bang is want Poco is harstikke brutaal en je mag hem overal aanraken. Het probleem is dat hij er gewoon geen zin in heeft dus hij rent elke keer weg of doet zijn hoofd omhoog. Toch verveelt hij zich overduidelijk en we zouden de kleintjes graag mee willen nemen om ze te poetsen of gewoon te wandelen. Heeft iemand tips?? want het lijkt vrijwel onmogelijk om Poco een halster om te doen.
(Poco is een minipaard en Boots een shetje, het zijn 2 hengstjes) Ps ze lopen in een weitje en ze kunnen dus wegrennen of lopen en ze klem zitten is ook geen goed idee omdat ze best wel wantrouwend zijn en we willen niet dat het een vervelende ervaring word, ze moeten het juist leuk vinden
https://nederlandsepaardenblog.jouwweb.nl/leerzame-feiten/paardenafrichting/veulentjes/halstermak-maken
Heb je een keuringsrapport van de dierenarts. Heb je een overzicht medische handelingen in verband met de verwondingen, zijn zij correct ingeënt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.