Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn lynxen gevaarlijk voor de mens?

Er lopen er een paar bij ons vakantiehuis in Zweden. Ik zou er graag eentje knuffelen. Zal de poes me bijten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ze zijn s mij zijn ze niet echt gevaarlijk voor de mens omdat de mens geen prooidier voor ze is. Mijn dochter werkt in de dierentuin en kan de kooi van de lynxen schoonmaken zonder dat ze aangevallen wordt.

Knuffelen is een heel ander verhaal. Als je al voldoende dicht in de buurt zou kunnen komen ben je waarschijnlijk helemaal opengehaald nog voor de eerste aai ten einde is.Het zijn en blijven wilde beesten, ze zijn sneller dan slangen en de nagels zijn net zo scherp als een scheermes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wilde lynxen zijn dermate schuw dat ze zich zeker niet door mensen zullen laten knuffelen. Dat geldt trouwens voor alle wilde dieren. Los daarvan zijn lynxen niet gevaarlijk voor mensen omdat mensen te groot voor hen zijn als prooidier en daarom nooit door lynxen aangevallen zullen worden. De enige manier om gevaar van lynxen te duchten is hen levend te vangen en dan de vangkooi in te gaan. Dan zal de lynx je in zijn angst ernstig toetakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lynxen zijn over het algemeen roofdieren. Maar ze gaan niet meteen andere roofdieren gaan aanvallen ze zijn dan ook meestal alleen. Lynxen zijn ook niet zoals gewoone katten je kan bijvoorbeeld niet dicht bij hun in de buurt komen en je kan ze ook niet opvoeden zoals een kat. Roven zit namelijk in hun bloed. Een lynx gaat niet meteen aanvallen als er iets in de buurt komt rennen ze meestal weg. Behalve als het een prooi is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing