Moet ik bang zijn dat de hond de kat iets aan doet, of omgekeerd en hoe kan ik problemen voorkomen?
Een tijdje terug vroeg ik, of ik de hond een paar dagen kon laten logeren i.v.m mijn katje, toen koos ik als beste antwoord dat ik de hond het beste niet kon laten komen.
Nu is mijn vader sinds vrijdag ziek en moest de hond wel komen. Ik probeerde ze bij elkaar te zetten, maar mijn hond vloog kwispelend en blaffend op de kat af waardoor me kat in een hoekje dook met zijn haren recht op blazend.
Iemand had me namelijk verteld 'zet ze maar bij elkaar, want de kat rent van zelf wel weg als die bang is'. Nou dus niet de kat blijft in een hoek zitten en probeert uit te halen naar de hond. Terwijl de hond wil spelen met de kat (het is een dikke labrador) en ik ben bang dat hij, omdat hij wil spelen de kat plet of bijt ofzo...
Moet ik de kat nu zolang boven laten zitten? Of moet ik het nog eens proberen? De kat zit wel onder bij de deur te miauwen de hele tijd, maar ik durf hem niet na binnen te laten.
Toegevoegd na 1 uur:
Er word gezegd dat ze 'rustig' aan elkaar moet wennen of snuffelen.
Maar de hond is te enthousiast als hij iets nieuws ziet (in dit geval dus de kat). Hij springt en blaft en rent rondjes van blijheid of adhd misschien wel.... Zelfs nadat ik 2uur met hem had gewandeld reageerde die weer precies het zelfde op de kat...
bedankt voor je reactie
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.