Mijn kat is nergens bang voor, daarom durf ik hem niet naar buiten te laten..?
Sinds augustus heb ik me een kat aangeschaft, en in december word hij gecastreerd en dan was ik ook van plan om hem na buiten te laten gaan.
Hij is alleen bij mij thuis, maar buiten op het pleintje lopen altijd veel katten waar hij dan mee kan gaan spelen.
Alleen hoe dichter ik bij de maand december kom hoe banger ik word om hem straks naar buiten te laten gaan, want er hangen in de buurt 3 posters met vermiste katten en er is ook al eens ene overreden.
Mijn kat is nergens bang voor, niet voor de douche, stofzuiger, föhn en niet voor vreemde mensen.
Hij vind alles spannend en ik ben daarom ook bang dat hij zich laat mee nemen door vreemde mensen of niet van de straat af gaat als er een auto aan komt...
Wat moet ik doen? Kan ik hem beter binnen laten of moet ik er maar op vertrouwen?
Of kan ik hem aanleren om alleen in de achtertuin te blijven?
(een 2de kat nemen is geen optie!!)
mocht je je kat toch naar buiten laten, wacht dan in ieder geval tot na oud en nieuw.
het is daar spannend voor ze, met veel grote planten, en hoge uitzichtplekjes.
mijn katten konden vroeger vrij naar buiten, geen verkeer in de buurt, maar ze hebben zo wel kattenaids opgelopen.
verder zie ik op m'n werk bij de dierenambu zoveel akeligs, daar wil ik mijn katten niet aan blootstellen. wel bied ik ze alternatieven: ik neem vaak dingen mee van straat: vogelveren, eikels, kastanjes.
ook speel ik dagelijks met ze tot ze afgemat zijn.
ik kan wel zeggen dat mijn katjes gelukkig zijn :)
Heb je het ook van boven afgezet, want ze klimmen er anders over heen tog ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.