Is het heel erg als een jonge kat mensen eten eet? En geef ik mijn kat genoeg eten?
Mijn is nou ik kat ongeveer 5maanden oud.
Mijn vriendin word altijd boos als ik hem een stukje vlees geef of broodbeleg of kaas of wat ik dan ook aan het eten ben. Ze zegt namelijk dat jonge katjes daar heel ziek van kunnen worden, MAAR het was een zwerf katje en als hij nu noch in het wild leefde at hij toch ook allemaal rotzooi?... Dus in principe kan die toch eten wat hij wil of niet?
En ik geef hem smorgens om 7uur altijd een half zakje junior wiskas, en om 5uur weer en tussen door krijgt hij ongeveer om de 2uur een half bakje vol met brokjes. (mij lijkt dat heel veel voor een jonge kat.)
Maar zodra ik me iets te eten pak dan zit de kat te miauwen en te bedelen door over me heen te klimmen en probeert het eten van me af te pakken.
Daardoor heb ik het idee dat ik hem misschien niet genoeg eten geef, maar vergeleken met andere katten eet hij best al veel...
Wat moet ik doen? En eet hij genoeg?
Mijn tip: weeg het eten eens wat je die dag geeft, een 'half bakje vol brokjes' zegt niet zoveel, die bak klein of groot zijn. Ook hangt het er nogal van af wat voor voer je geeft, veel van de bekende merken zijn gewoon kwalitatief niet goed. Graan, bietenpulp en bio-industrie vleesafval dat tot 'vleesmeel' is verwerkt, dat is niet wat bovenaan het lijstje hoort te staan voor een kat of hond.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.