Wat kan ik doen tegen een gefrustreerde kip?
Wij hebben drie kippen en tot een paar weken geleden liepen ze door de hele tuin. Dit gaf best wel wat problemen, want ze poepen je hele terras, vensterbank en tuinmeubelen onder en bovendien was de kans groot dat ze er vandoor konden gaan.
Nu heeft mijn man een behoorlijk stuk rondom het nachthok omheind met gaas. Ze hebben ruimte genoeg en kunnen zelfs 'achterom' om onder een grote dennenboom tegen de regen te schuilen en te zandbadderen. Er zijn genoeg plantjes en ze krijgen goed voer.
Twee van de drie kippen hebben er helemaal geen probleem mee, maar eentje jammert de hele dag door en als ze mij ziet wordt ze helemaal gek en wil ze er uit. Ze gilt af en toe zo hard dat ik er 's morgen vroeg wakker van wordt.
Ze loopt dan als een kip zonder kop langs het gaas heen en weer en steekt haar kop door het gaas alsof ze eruit wil.
Ik vind dit best zielig omdat ze de 'vrijheid' gewend was, maar ik heb ook geen zin om iedere dag kippenpoep weg te spuiten.
Soms denk ik dat ik ze er maar weer uit moet laten, maar ja dan went die ene kip natuurlijk nooit meer aan de ren. Wat kan ik nu doen om haar toch een beetje rustig te krijgen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.