Wat is een goede bodembedekker voor een konijn?
Ik heb sinds lange tijd weer een konijn in huis (gevonden nadat het gedumpt was). In het begin heb ik haar op houtmot met stro gehad maar dat wil ik niet meer omdat het te veel stuift voor haar en omdat ze alles aan haar kont (vrij lange haren, voskonijn) blijft hangen. Ze loopt als ik thuis ben los door de kamer, kooi in kooi uit dus mijn kamer ligt steeds vol.
Nu heb ik haar sinds kort op geperste strokorrels maar ik vind dit ook niet handig. Het is wel zo dat het langer schoon blijft (plasjes haal je er makkelijk uit) maar de keutels blijven er wel door zitten. Ook lijkt het mij voor haar niet echt lekker liggen.
Stro erop vind ik ook niet echt een optie want dan hangt haar kont weer vol :-)
Heeft iemand nog goede ideeën wat ik ervoor in de plaats zou kunnen gebruiken of eventueel over de korrels kan doen. Bij de dierenwinkel hier hebben ze nl niet veel keuze.
Toegevoegd na 17 uur:
Ik wil juist iets anders dan houtmot/houtvezel en stro. Er zijn genoeg andere bodembedders als ik zo op internet zoek.
Ben dus meer benieuwd of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met andere soorten bodembedekking. (bv hennep of andere soorten pellets)