Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kat heeft Doxoral Aqua Drops gekregen tegen het niezen. Mag dit in combinatie met een wormkuur?

Onze kat heeft een tijdje geleden een injectie gekregen tegen niesziekte (http://www.goeievraag.nl/vraag/letten-kat-niesziekte.70088). Omdat het nog steeds niet over was heeft hij zojuist deze anti-biotica kuur gekregen. De dierenarts zei dat het er op stond dat het voor terrariumdieren was, maar dat het ook bij katten gebruikt kon worden(?)

Nu moeten ze binnenkort ook weer een wormkuur hebben en mijn man is vergeten te vragen of dit ook in combinatie met dit middel kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij moet het 10 dagen gebruiken. De kat dan, bedoel ik ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een telefonische vraag aan een dieren arts valt niet onder een consult, hij heeft je deze medicijnen voorgeschreven en je kan over deze medicijnen altijd vragen stellen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het mixen van medicijnen kan grote problemen opleveren. Ook bij dieren. Dit lijkt me derhalve typisch een vraagje in de categorie: Dierenarts even opbellen!

Toegevoegd na 15 seconden:
Alternatief: Rieneke vragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou maar erg goed opletten met combineren, want er zijn medicijnen die elkaars werkzaamheid kunnen verstoren en of zelfs verergeren .
neem voor alle zekerheid even contact op met een dieren arts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dierenarts bellen lijkt me inderdaad zinnig, maar: die wormenkuur kun je gerust even vooruit schuiven tot na de antibioticakuur. Los van de mogelijke effecten van het combineren, zou het ook kunnen zijn dat je kat aan de dunne raakt van de antibiotica, en dat kan weer invloed hebben op de wormenkuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het middel wat je hebt gekregen, wordt off label gebruikt.
de dierenarts moet eerst iets geven wat specifiek voor de kat is, maar als die middelen niet verkrijgbaar zijn, of niet werkzaam genoeg, dan mag hij middelen die eigenlijk voor andere dieren bedoeld zijn inzetten.
zelfs humane middelen worden een enkele keer wel voorgeschreven, uiteraard in aangepaste dosis.

je hebt nu antibiotica voorgeschreven gekregen, maar dat is alleen om secundaire bacteriele infecties te bestrijden.
niesziekte is een virus wat de kat zelf zal moeten overwinnen.
mogelijk heb je een chronische niezer in huis?
mijn nelis heeft chronisch de nies.
het gaat vaak goed, maar af en toe loopt hij weer te snotteren.
zolang de kleur van de ogen goed is, en de uitvloeiing uit neus en ogen helder is, doe ik niets.
het waait vaak vanzelf weer over.

wat betreft de antibiotica: ik geef mijn katten als ze een kuurtje krijgen standaard probiotica erbij, dat haal ik bij de dierenarts.
gaat diarree tegen, en is weerstandsverhogend.
die wormenkuur zou ik even mee wachten tot de ab kuur gedaan is.
beterschap voor je poezel! :)
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, jij zegt het, maar ik heb inderdaad ook helemaal niet het gevoel dat ie de niesziekte heeft, maar dat het chronisch is ofzo. Hij maakt helemaal geen zieke indruk, integendeel, het is de heerlijkste jong en onbezonnen kat die we ooit gehad hebben, en waar we hevig schik aan hebben. We liggen regelmatig om hem in een deuk van zijn maffe capriolen, dus ziek is hij echt niet naar ons idee. Mijn probleem is dan wel weer dat ik nogal snel vies ben van bepaalde dingen en ik vindt het zo jammer dat mij dit vaak tegenhoudt om heb echt van dichtbij te knuffelen ofzo omdat ik nu eenmaal bang ben dat ie mij dan (zul je net zien) in mijn gezicht gaat niezen ofzo. En als ik al èrgens vies van ben, dan is het wel van snot. Ook vroeger mijn eigen kinderen hoor! Dat is gewoon een kwestie van "iedere gek heeft zijn gebrek" :-/ Mar goed, we zullen dus zien hoe het loopt. Hij ligt nu al de hele middag te slapen, dus het middel doet duidelijk wèl wat...
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, ik ken het, ben vaak ondergesproeid door nelis.
ontkom je niet altijd aan bij een chronische niezer.
nou ben ik gelukkig niet snel vies, zit momenteel onder de meeuwenstront, van het werken in het vogelasiel :)
*gaat nu douchen *
mijn dierenarts adviseert altijd om 2 weken na het aflopen van een kuur of inenting pas weer een wormenkuur tegeven zodat de stoffen elkaar niet in de weg gaan zitten zodat het middel zijn werk kan doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding