Is het niet zielig om maar èèn binnenkat te nemen, vooral als je er toch haast nooit bent?
We hebben sinds afgelopen zondag een logeerkat die altijd binnen is, en bijna geen andere mensen of dieren kent. Toen het baasje deze kat aanschaffte was deze situatie ook nog niet, maar vlak daarna was zij voor haar werk bijna elke dag weg.
Het katje is nu erg anti-sociaal, bij het kwaaie af naar onze eigen katten. Met ons zelf wordt ie wel steeds meer eigen, en hij is verder ook best lief hoor, want we zijn ook wel vaker op zijn huisadres geweest en dan is ie ook best lief en aanhalig.
Ik vraag mij dus af of het niet verstandiger is - als je tòch een binnenkat wilt hebben- om er dan twee aan te schaffen zodat ze in uitzonderlijke situaties toch ook aan andere katten/dieren gewend zijn?
Het is best wel zielig voor het beest ook om te zien hoe hij zich al sinds zondag zit op te fokken wanneer onze katten toevallig even langs lopen. Ik denk dat die boosheid van hem naar onze katten toe ook wel meer met zijn eigen angst te maken heeft namelijk.
Toegevoegd na 10 minuten:
Onze katten zijn echte buitenkatten, dus onze logeerkat zit ook in een ruime ren onder onze afkapping, waar onze eigen katten dus ook altijd lopen.
kan ze niet apart in een kamertje, met de deur potdicht?
in een andere reactie had ik het over goed afschermen van de ren, dat zou ik zeker doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.