de kat van de buren rooft de nesten van vogels leeg in mijn tuin. De buren zijn helaas niet voor rede vatbaar, kan ik aangifte doen?
Ik heb beplanting zo gekozen dat er zoveel mogelijk vogels en insecten mijn tuin bezoeken, maar nu rooft de kat van de buren de nesten in mijn voortuin leeg. De buren zijn niet voor rede vatbaar, kan ik aangifte doen?
Toegevoegd na 34 minuten:
Het is mij te makkelijk om te zeggen dat dit gedrag het aard van het beestje is. Ik heb geen kat en wil die ook geen, wanneer mijn buren een kat in huis nemen is dat hun verantwoordelijkheid, net zoals mijn hond mijn verantwoordelijkheid is. Katteneigenaars verschuilen zich achter dit argument. Wilde dieren, zoals bijv een reiger, komen indien de omgeving zich ervoor leent, maar nu kiezen mijn buren ervoor om een kat los te laten in de omgeving. Sterker nog, blijkbaar is het een normale zaak wanneer je een huisdier aanschaft en die vervolgens dag en nacht op straat zet, zodat een hele buurt daar last van kan hebben. Wanneer je een hond buiten los laat lopen krijg je een boete!
Niet voor niets zie je regelmatig horrorverhalen van wat mensen katten aandoen, maar volgens mij moet je de eigenaren ter verantwoording roepen. Ook een kat kun je opvoeden en als je daar geen tijd/moeite in wil steken, schaf dan een goudvis aan!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.