Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben Dalmatier Molly's(vis) longen?

Mijn molly's zwommen altijd in het bovenste deel van het water als ze gingen slapen snachts. En happen ook vaak lucht boven water.

Nu weet ik dat vissen zoals de Betta wel longen hebben. Maar hebben Dalmatier Molly's dat ook?

Er zit genoeg zuurstof in het water en de waterwaarden zijn prima.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

luchthappen is over het algemeen toch echt een teken dat ze in het water zelf onvoldoende zuurstof kunnen oppikken om door de kieuwen te laten stromen.

Dus ondanks dat je zegt dat er voldoende zuurstof in het water zit, zou ik zeggen dat het zinnig zou kunnen zijn om nog eens een extra check te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry geen longen, ze zijn levendbarend. Dat was het bijzondere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hadden vroeger black molly's. Ik weet niet of dat familie is, maar die sprongen regelmatig uit de bak
en sprongen dan over de vloer verder. nadat we ze te pakken hadden zwommen ze gewoon verder.
Dus ze kunnen wel een tijdje zonder water.
Overigens hebben we toen vrij snel gaas er overheen gedaan, want ik denk niet dat ze het uren volhouden buiten de bak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding