Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Buren vertroetelen mijn lieve en erg mooie angorakatertje met lekkere en dure hapjes,hij komt bijna niet meer naar huis.Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zeker de buren erop aanspreken. Zeg dat je het heel aardig vindt dat ze je kat zo verwennen, maar dat je het liever niet meer hebt.
Het is jouw kat, dus jij beslist dat.
Suc6.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je buren hierop aanspreken. Het is namelijk ook niet gezond voor zo'n kattebeesie om alleen maar lekkere hapjes te eten. Hij moet gewoon zijn voer krijgen, niets meer, niets minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er wel even een gesprekje met de buren aanwagen, want dat kan natuurlijk niet. Misschien hebben je buren het niet eens in de gaten wat ze aan doen zijn en vinden het alleen maar leuk.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je het alleen een probleem dat hij door de hapjes liever daar is dan thuis of ben je bang dat de hapjes zelf niet gezond zijn? Weet je wat ze geven? Als het gezonde lekkere hapjes die je zelf niet kunt betalen zijn laat je kat dan gewoon genieten bij hen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel de diverse buren dat de kat op dieet is gesteld en speciaal voedsel moet eten. Vertel ze dat je erg van het beestje houd en hem niet graag zou verliezen doordat buren (geen namen noemen) hem eten geven. Overdrijf maar een beetje, dat kan in dit geval wel.
Probeer hem ook binnen te houden voor een paar weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets kan echt niet. Niemand heeft het recht andermans katten te voeren.
Je gaat toch ook niet andermans kinderen steeds snoep geven zodat ze van huis wegblijven?

Spreek ze hier z.s.m. op aan. En dat ze op een speciaal dieet is is inderdaad een heel goed excuus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat niet op andermans terrein laten komen en op eigen erf houden is voor veel mensen een opluchting honden eigenaren krijgen ook problemen als ze de honden op het pleintje waar de schommel enz staat laten poepen in de zandbak, katten doen namelkil wel, voillere houders wensen ook geen katten op hun erf, misschien eigen schuld dikke bult ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat met de buren en vraag dat ze daar mee ophouden. Of laat u katertje niet meer buiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een Turkse Angora ook vertroetelen 0:)
Maar voeren gaat wel te ver. Spreek ze erop aan en als ze het blijven doen gewoon even naar de politie stappen en die zullen het vast wel bespreken. Schrikt toch altijd wel af. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch die waarschijnlijk lieve mensen eraan herinneren dat het echt jouw katertje is ! Geef ze het advies om zelf een aan te schaffen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga nog een keer naar de buurvrouw en zeg dat je haar wel wilt helpen om een leuk katje voor haa zelf te zoeken, misschien kan ze dat niet zelf, heeft geen vervoer of durft dat zelf niet aan.
Samen 1 ophalen uit het asiel is ook nog een optie.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou vanaf nu gewoon je kat binnenhouden.. hij word er in ieder geval niet ongelukkiger van want wij hebben ook binnenkatten die heel erg gelukkig zijn,,,
Dit voorkomt vele problemen.
wil je je kat wel buiten? span een waslijn en koop een tuigje voor je kat zodat hij wel in je achtertuin kan lopen..
ik vind persoonlijk dat iemands kat niet bij een ander in de tuin hoort te komen.. niemand heeft last van mijn katten en zo ook niet dat iemand ze vol kunnen proppen met eten..
ik heb zelf een ragdoll en weet dat er ook groot gevaar dreigt dat iemand der leuk zou vinden als ze op straat loopt dus ook niet verstandig om zown kat buiten te laten lopen. ik zou toch een keuze gaan maken wat te doen..
hou gewoon je kat binnen het scheelt zoveel ellende want op een dag ben je hem kwijt. en terug krijgen lukt niet makkelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing