Buren vertroetelen mijn lieve en erg mooie angorakatertje met lekkere en dure hapjes,hij komt bijna niet meer naar huis.Wat moet ik nu doen?
Daarbij zouden ze overlast kunnen veroorzaken bij anderen.
Overal gaan poepen waar het ze uitkomt bijvoorbeeld. Of nachtelijke vechtpartijen onderling.. waarbij ze met veel geblaf en gegrom de hele buurt wakker houden. Ik hoor dat wel vaker van katteneigenaren...hij moet zijn instincten kunnen volgen, hij moet vrij kunnen bewegen.
maar even serieus.. dat mooie lieve angorakatertje dat zich te goed doet aan lekkere hapjes is toch inmiddels zo ver doorgefokt, dat die instincten allang niet meer zo puur natuurlijk zijn hoor. Die instincten houden snel op bij de keuze tussen Kittekat en Sheba. Ik heb ECHT geen hekel aan katten.. sterker nog.. ik zou er wat graag 1 of 2 hebben.
Maar ik werk en reis veel... ben dus te weinig thuis om ze voldoende aandacht te kunnen schenken.
En ze buiten los rond laten lopen vind ik veel te gevaarlijk voor ze.
Gast heeft geluk dat het lekkere hapjes zijn en geen sponzen die de kat te eten krijgt. Om nog maar niet te spreken van een confrontatie met de plaatselijke opperstraatkat, een hond die zijn tuin verdedigt of zoals gezegd de kruising op de hoek van de straat. Enig idee hoeveel katten jaarlijks worden aangereden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.