Buren vertroetelen mijn lieve en erg mooie angorakatertje met lekkere en dure hapjes,hij komt bijna niet meer naar huis.Wat moet ik nu doen?
1.4K
1.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp niet zo goed waarom je jouw lieve en mooie angorakatertje niet gewoon binnenhoudt als je hem zo graag ziet... Voor de duidelijkheid, dit is GEEN verwijt maar oprechte nieuwsgierigheid. Waarom gezellig een katje als huisdier nemen en vervolgens het grootste gedeelte van de dag buiten de deur zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Gee, waarschijnlijk omdat dit baasje beseft dat ze haar kat daar heel erg gelukkig mee maakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Lique, hij gaat graag naar buiten maar heeeft op een goed moment de smaak te pakken gekregen van over de muur te gaan kijken .. met alle gevolgen van dien .
Bovendien Gee, voor alle duidelijkheid, mijn katje heeft een kattendeur en kan ten alle tijden binnen en buiten er is dus geen sprake van dat ik hem buiten zou zetten, integendeel! Normaal gezien bleef hij altijd op het erf en in mijn tuintje en was altijd bij mij in de buurt. De buurvrouw is gewoon verliefd op hem en doet er alles aan hem bij haar in de buurt te houden. En dat is niet eerlijk vind ik. Ik heb haar al wel 7X aangesproken maar ze doet gewoon voort ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Lique en gast... honden, katten, paarden,kippen, goudvissen en konijnen zouden ook liefst zo'n luik naar de rest van de wereld hebben en er vrolijk op lust zwerven. Maar dat doen we niet. Teveel risico dat ze iemand tegen komen die niet zo aardig voor ze is. Of iets... asfalt bijvoobeeld.
Daarbij zouden ze overlast kunnen veroorzaken bij anderen.
Overal gaan poepen waar het ze uitkomt bijvoorbeeld. Of nachtelijke vechtpartijen onderling.. waarbij ze met veel geblaf en gegrom de hele buurt wakker houden. Ik hoor dat wel vaker van katteneigenaren...hij moet zijn instincten kunnen volgen, hij moet vrij kunnen bewegen.
maar even serieus.. dat mooie lieve angorakatertje dat zich te goed doet aan lekkere hapjes is toch inmiddels zo ver doorgefokt, dat die instincten allang niet meer zo puur natuurlijk zijn hoor. Die instincten houden snel op bij de keuze tussen Kittekat en Sheba. Ik heb ECHT geen hekel aan katten.. sterker nog.. ik zou er wat graag 1 of 2 hebben.
Maar ik werk en reis veel... ben dus te weinig thuis om ze voldoende aandacht te kunnen schenken.
En ze buiten los rond laten lopen vind ik veel te gevaarlijk voor ze.
Gast heeft geluk dat het lekkere hapjes zijn en geen sponzen die de kat te eten krijgt. Om nog maar niet te spreken van een confrontatie met de plaatselijke opperstraatkat, een hond die zijn tuin verdedigt of zoals gezegd de kruising op de hoek van de straat. Enig idee hoeveel katten jaarlijks worden aangereden?
Daarbij zouden ze overlast kunnen veroorzaken bij anderen.
Overal gaan poepen waar het ze uitkomt bijvoorbeeld. Of nachtelijke vechtpartijen onderling.. waarbij ze met veel geblaf en gegrom de hele buurt wakker houden. Ik hoor dat wel vaker van katteneigenaren...hij moet zijn instincten kunnen volgen, hij moet vrij kunnen bewegen.
maar even serieus.. dat mooie lieve angorakatertje dat zich te goed doet aan lekkere hapjes is toch inmiddels zo ver doorgefokt, dat die instincten allang niet meer zo puur natuurlijk zijn hoor. Die instincten houden snel op bij de keuze tussen Kittekat en Sheba. Ik heb ECHT geen hekel aan katten.. sterker nog.. ik zou er wat graag 1 of 2 hebben.
Maar ik werk en reis veel... ben dus te weinig thuis om ze voldoende aandacht te kunnen schenken.
En ze buiten los rond laten lopen vind ik veel te gevaarlijk voor ze.
Gast heeft geluk dat het lekkere hapjes zijn en geen sponzen die de kat te eten krijgt. Om nog maar niet te spreken van een confrontatie met de plaatselijke opperstraatkat, een hond die zijn tuin verdedigt of zoals gezegd de kruising op de hoek van de straat. Enig idee hoeveel katten jaarlijks worden aangereden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is nu binnen en voorlopig (wellicht enkele weken!) zal ik m binnen houden zodat ie weer goed weet waar hij thuishoort. Hij is weer als voorheen, lekker kroelen bij mij en ik verwen m nu extra met lekkernijen (ook om m te lijmen haha). De buurvrouw (5 huizen verder hoor) heb ik nog niet gesproken, ze zal het wel door hebben. Belangrijkste is nu dat ik het volhou hem een tijdje binnen te houden want als hij nu terug gaat zal zij m misschien binnen houden en dan kan het weleens heel vervelend gaan worden. Zij hebben geen achteruit en de enige manier de kat terug te krijgen is door aan te bellen en te vragen of hij daar zit. Als ze zeggen dat hij er niet is heb ik een probleem. Ik wil geen ruzie snap je? Maar soms gaan mensen gewoon te ver en zou ik door onmacht ineens uit mijn slof kunnen schieten, dat wil ik voorkomen !! Zolang hij lekker rustig hier thuis zit is alles onder controle. Dankjewel voor je belangstelling!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.