Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoest mijn cavia?

Hey iedereen , ik heb een cavia die eergisteren is begonnen met hoesten. Ik weet eigenlijk niet echt wat het is het lijkt op verslikken ofzo iets. Het heel raar want voor derest heeft hij niks hij eet hij slaap hij is actief gelijk altijd. is dit normaal ? Soms niest hij of verslikt/hoest hij maar hij lijkt helemaal niet ziek. Moet ik naar de dierenarts. Het is een gecastreert beertje van 1 jaar oud.

6 maanden geleden
1.4K
Ritsuka
6 maanden geleden
Wat voor bodembedekking heb je? Staat je cavia op de tocht? Ga sowieso langs de dierenarts.
Katodp
6 maanden geleden
Hey Ritsuka , Ik heb als bodembedekking de hout-pellets van Anibest. Ik heb de cavia kooi naast een raam staan die de afgelopen dagen op klik heeft gestaan , maar er kwam eigenlijk niet echt wind binnen volgens mij. Wat ook raar is is dat het zeugje dat erbij zit niks heeft. Grtjs
Katodp
6 maanden geleden
Ik ben vandaag bijna de hele dag thuis geweest en heb gemerkt dat die het niet heel veel doet. Kan het dan zijn dat het niks is ? Want hij is totaal niet ziek en het verslecht niet. Grtjs
Abcde
6 maanden geleden
Katodp, neem je verantwoordelijkheid en laat het beestje checken door de dierenarts. Dat je je cavia niet meer hoort hoesten of niezen, zegt niets over de gezondheid van het dier. De cavia kan zelfs zieker zijn dan gisteren en mogelijk de hoest- en niesgeluiden niet meer kunnen maken door longproblemen. Dat je cavia niet laat blijken dat hij ziek is is normaal, cavia's zijn prooidieren, die proberen te verbergen dat ze zwak zijn.
poppetje54321
5 maanden geleden
wordt er in je omgeving gerookt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jouw cavia hoest waarschijnlijk omdat er iets niet helemaal in orde is met zijn luchtwegen. Een hardnekkige kriebel, maar het kan ook een bacteriële of virale infectie zijn. Om zekerheid te verkrijgen zul je er even mee naar een dierenarts moeten gaan.
(Lees meer...)
6 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding