Hoe leer ik me kat bewuster te zijn met haar klauwen als ze speelt?
De kitten speelt en lijkt er niet van bewust dat ze me pijn doet ook zijn tips om haar af te leren op de bank te krabben welkom en of tips om haar de krabpaal te laten gebruiken
Wat krabben betreft, één van onze katten gebruikt de krabpaal nooit. Die blijkt alleen een horizontaal oppervlak te willen gebruiken. Voor hem ligt er dus een krabplank.
Wat ook helpt is een kokosmat bij de voor- en achterdeur. Zowel voor mensen als voor katten heel geschikt.
Tot slot: wij knippen elke paar weken de nageltjes. Niet helemaal weg natuurlijk, wel het scherpe puntje eraf. Ze kunnen daarna nog steeds de boom en de schutting beklimmen, dus ze hebben er kennelijk geen last van.
Zorg wel dat er daarna ruim voldoende aanhaalmomenten zijn.
Nu hebben we zeer sociale katten die graag bij ons en bij anderen in de buurt zijn, en altijd heel lief: nooit bijten, en hun nageltjes krommen ze alleen als je ze verwent met aaien.
Zelfs een jong buurmeisje dat één van onze katten als pop zag, er zeer onhandig mee ging sjouwen en vervolgens de kat bij zijn pootjes pakte om hem "dansjes te lerren", kreeg geen haal of blaas.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.