Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het handig op mijn kat alleen thuis te laten kort na de dood van zijn broertje?

Hoi
Ik zou graag willen weten of ik mijn kat alleen kan thuis laten voor 3 weken terwijl ik op vakantie ben. Daarbij komt er ook nog bij dat zijn broertje waar hij heel hecht mee was is overreden en nu dus niet meer leeft. Tijdens dat ik weg ben heb ik wel oppas geregeld die hem s’ochtends en s’avonds eten komt geven. De rest van de dag is hij waarschijnlijk buiten omdat het een kat is die voornamelijk buiten leeft.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Katten kunnen rouwen, tot wel 6 mnd lang, als een kat waar ze hecht mee waren komt te overlijden. Als jij nu drie weken lang met vakantie gaat, dan komt daar nog een verandering in het leven van de kat bij. Dat wordt wel veel.
Als je in NL blijft, is het wellicht mogelijk je vakantie te verkorten?
Ik hoop dat de oppas een vertrouwd iemand is, die echt wat tijd aan je kat wil besteden. Verder hoop ik dat de overleden kat nog een tijdje thuis is geweest, zodat je overgebleven kat heeft kunnen constateren dat zijn maatje niet meer leeft. Ze kunnen anders nog lang blijven zoeken.
En tot slot: overweeg je tuin af te zetten. Een buitenkat is moeilijk binnen te houden, maar zo weet je zeker dat hij veilig is.
Sterkte voor jou en je katje!
Rieneke1
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing