Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat is uitgedeeld aan iemand anders zonder onze toestemming tijdens tijdelijke opvang, mag dit?

wij hebben aan een vriendin gevraagd als zij mensen zouden kennen die tijdelijk de katten kunnen opvangen om de periode te kunnen overbruggen. wij waren uit ons huis gesmeten waardoor we 2 maanden op straat zaten. daarna hebben we uiteindelijke een crisis woning gehad waar we een aantal maanden in zaten omdat we aan het wachten waren om een sociale woning te krijgen. doen we een woning hebben gekregen hebben wij nog uit de keuze nog even gewacht tot we wat mooi hadden ingericht en onze meubels gezet. doen we vonden dat een deftige huis was om de katten terug te vragen kregen we aks antwoordt dat ze de katten hebben uitgedeeld zonder iets te laten weten naar ons toe.
het heeft wel een halve jaar geduurd om dit hele proces te overbruggen en wij hebben van onze kant bijna niets laten horen omdat we dachten ze safe zitten en zodanig bezig waren met het proces.
hebben wij een poot om de staan om ze terug te eisen of iets anders dat we ze terug hebben

een jaar geleden
2.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Wordt probleem denk ik om aan te tonen dat je vraag tijdelijk was.
Ze hebben je wel ui de brand geholpen en er voor gezorgd dat je katten goed opgevangen zijn.
Is het ook wel verstandig om (weer) katten te nemen?
tinus1969
een jaar geleden
Van twee kanten af onhandig. Jullie hadden meer belangstelling moeten tonen voor de katten, zeker toen jullie uitzicht hadden op een huis; de anderen hadden wel even mogen checken bij juliie. Waren jullie wel bereikbaar?
hulpgevraagd
een jaar geleden
Wij waren in een kleine periode niet bereikbaar omdat we op straat zaten en geen internet gehad hebben en geen gsm abonnement.
Rieneke1
een jaar geleden
Als ik het goed begrijp, zaten jullie 2 mnd in een crisis, maar krabbelden jullie in de 4 mnd daarna weer op. Dan informeer je toch regelmatig naar ze, vraag je waar en hoe ze verblijven enz. Ook vraag ik me af of jullie de kosten die voor deze katten gemaakt zijn willen vergoeden?
hulpgevraagd
een jaar geleden
Wij waren altijd van plan om alles te vergoeden voor de mensen en dat ze maar iets moest laten weten als ze geld nodig moesten hebben. Achteraf gezien moesten we inderdaad iets laten horen aan onze kant toe. Maar Wij zaten zodanig in het proces van alles
Rieneke1
een jaar geleden
Dat was zeker beter geweest, en ook weet je wat een geld katten kosten per half jaar, en dan heb ik het nog niet eens over dierenartskosten eventueel. Maar zoals dit nu is gegaan is ook van de andere kant bepaald niet netjes. Dat had in overleg gemoeten. Ik geef je niet veel kans, maar als je in NL woont zou je kunnen informeren bij het juridisch loket. Je weet waar ze zitten? Heb je al met die mensen overlegd? Sterkte!
hulpgevraagd
een jaar geleden
De tussenpersoon weigert om de adres te geven. We hebben met de wijkagent een afspraak gezet om het een keer de bespreken wat wij kunnen doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dit mag niet. De kat is eigendom van de eigenaar en mag niet zonder toestemming worden uitgedeeld aan iemand anders, zelfs niet tijdens tijdelijke opvang. Dit kan worden gezien als diefstal en kan juridische consequenties hebben.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding