Liggen de kittens goed?
Moederpoes is 18/02 bevallen van 3 kittens. Ik heb ze kunnen verplaatsen in een doos en daar lag ze 4dagen zonder probleem.
Nu had ze deze morgen de kittens verplaatst op een stoffenopbergmand onder bed. Hier was niet genoeg plaats, is veel te hoog ze komt tegen de lattenbodem zan geen ruimte om melk te geven.
Ik heb het laken van de doos op de grond gelegd met enkele lakens handdoeken en kussens onder. En helemaal onderaan een karton. Dit accepteert ze, maar ik ben maar bang dat de kittens te hard gaan kruipen en op de grond belanden en dat is heel ijskoud.
Ze hebben wel een groot oppervlakte dat zo goed mogelijk is afgebakend tegen de lattenbodem aan dat er weinig kans is dat ze er uit geraken.
Maar ik krijg ze langs geen kanten in een doos. Ze wil onder bed blijven sleept haar kittens steeds weer onder bed.
Vanaf morgen is er in de voormiddag niemand bij haar int oog te houden. En zeker nu ze zich ook nog regelmatig naast het nest onder bed. Ik moet haar regelmatig terug naar het nest sturen.
Eten en water liggen bij haar nestje aan de deur ligt haar kattenbak.
Wat kan ik nog doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.