Hoe kan ik mijn kitten liever maken?
Mijn kitten is 9 maand, (vrouwtje) ze is rond 7/8 weken bij haar moeder weggegaan. (Ons was verteld dat ze rond 12 weken was, achteraf was dat absoluut niet zo) in het begin was ze lief, aanhalig, speels op een kitten manier. Maar de laatste paar maanden wil ze niet meer normaal spelen, ik had al gelezen dat je niet met je handen moet spelen, dit doe ik niet meer.
Wij hebben 3 kinderen, hun kunnen haar niet normaal aaien of ze krijgen een bijt of krap naar ze toe.
Ze spelen veel met haar, met zo’n hengeltje of met een laser, deze vind ze zelf erg leuk, lijkt.
De laatste week miauwt ze veel en wil veel naar boven. Het is niet echt een buiten katje, ze komt wel buiten maar is dan na max 10/15 min weer binnen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kinderen haar weer normaal kunnen aaien zonder al meteen een hap of krap naar zich toe krijgen…
Ander mogelijkheid is dat ze ergens van is geschrokken en nu een trauma heeft misschien ergens buiten ofzo? Een getraumatiseerde kitten is moeilijk weer 'goed' te krijgen. Het is van belang dat je haar voorzichtig benaderd. Niet in één keer haar proberen te aaien. Gewoon rustig beetje 'lokken' met de hand en laten ruiken. Observeer goed wat de kat eng vind en probeer dat te mijden. Hard onverwachts geluid maakt haar misschien ook heel angstig. Maak het haar zo comfortabel en vertrouwd mogelijk en houd haar actief. Dus blijf wel spelen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.