Hoe laat ik mijn kat en hond wennen?
Hallo, over twee weken gaan wij onze nieuwe hond ophalen. Ze is 2 jaar en opgeleid als jachthond en voor wedstrijden dus ze is erg braaf en rustig. Het enige probleem is dat we ook al een kat hebben. De kat kan prima overweg met onze andere hond maar misschien komt dat omdat we de andere hond eerder hadden dan de kat, want tegen honden van vrienden doet de kat wel gemeen. Mijn vraag is dus hoe we de ontmoeting tussen de nieuwen hond en de kat zo goed mogelijk kunnen laten verlopen. Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik bedenk me nu dat het nog handig is om te vermelden: de hond zal de kat in elk geval nuet aanvallen want de hond is erg goed opgevoed door professionals en heeft al meerdere jachtwedstrijden gelopen. Onze andere hond is ook een jachthond en komt bij dezelfde trainers vandaan, dus we weten dat ze de honden daar goed africhten. Het gaat mij er meer om dat de kat niet bang is voor de hond. Dus ik zoek naar een manier om te zorgen dat de kat goed aan de gond went. De kat heeft wat veilige plekken in huiz, de hele bovenverdieping en de zitkamer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.