Hoe leer ik mijn kat dat er grenzen zijn?
Ik heb een poes van ongeveer 6 maanden, ik heb haar uit het assiel gehaald met naar schatting 3.5maand oud. Het is een schat, maar een meisje met temperament. Dat vind ik opzich geen probleem maar ze moet wel haar grenzen leren.
Nu geef ik haar vaker, als ze iets verkeerds doet een time out, dit helpt soms wel en soms niet. Ik heb het gevoel dat ze er een spel van maakt. Ze past namelijk (nog) onder de bank en ze weet dat ik er dan niet aan kan en haar geen time out kan geven. Maar ook als ik haar wel een time out geef, is ze soms daarna weer braaf en soms komt ze meteen uit de time out de boel weer terroriseren om het even zo te zeggen.
Nu weet ik niet zo goed hoe ik haar het beste de grenzen aan kan leren. Ik heb het idee dat ze wel weet/snapt wat ze wel en niet mag. Zodra ze hoort dat ik opsta en ookal kijkt ze niet stopt ze snel en vliegt ze naar de andere kant van de kamer of onder de bank of kast in. Ik heb het idee dat ze dan weet dat ze fout zat.
Help wie heeft er tips voor me?
Ze wordt in het nieuwe jaar gesteriliseerd!!
Bijgevoegd een foto van het monstertje.
Herhalen, herhalen. Echter: de aard van de poes verander je niet zomaar. Het is een jager. Speelt graag. Oergedrag kun je nauwelijks veranderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.