Hoe leer ik mijn hond alleen zijn zonder te janken?
Hoi, ik heb een maand geleden een hond geadopteerd van een kennis.
Ze is 5 jaar, ze is goed opgevoed, was heel veel buiten met 2 andere honden en zeker niet mishandeld.
Ze kent me ook al langer dan een maand en is ondertussen heel hecht aan mij.
Maar ik heb toch enkele problemen met haar.
Ze is heel aanhankelijk. Ze volgt me overal en wanneer ze alleen is jankt ze heel erg luid. (wanneer ik naar boven ben, forceert ze de deur. Als ik even in een andere ruimte ben, en ze in haar bench zit, maakt ze deze kapot. Als ik haar even in de omheinde weide steek, omdat ik denk dat buiten lucht goed is, springt ze over de hoge hekken). precies of ze verlatingsangst heeft.
Verder steekt ze soms haar staart weg, alsof ze bang is voor iets. Maar ik vind geen reden waarom ze bang zou zijn.
Ik wandel elke morgen een halfuur met haar, en dan in de namiddag soms nog eens.
Ik leer haar stilaan nieuwe regels, ik ben momenteel thuiswerkend, dus als ik werk moet ze in haar bench. Ze is er heel rustig zolang ze mij ziet, toch houdt ze me constant in de gaten. In mijn pauzes laat ik ze vrij en houd me met haar bezig.
Wat opvallend is is dat ze heel rustig is in de auto, wanneer ik even weg ben (max. 15 min.), slaapt ze, en is niet op de uitkijk wanneer ik terug ben.
Ik ben binnenkort weer gaan werken, dat is max een halve dag per 2 dagen dat ik weg ben.
Ik ben bang dat ze deuren zal kapot maken, of voortdurend zal janken, tot vervelends toe bij de buren. Iemand tips?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.