Is een cloncurry parkiet geschikt als huiskamervogel?
hoi, ik zag op marktplaats een cloncurry parkiet van 14 jaar die zijn partner had verloren. Nu staat hij daar al een paar maanden op en vroeg ik me af of ik hem in mijn kamer zou kunnen houden, ik heb al 2 valkparkieten en 2 pyrrhuras dus voor mij zou het kwa voer en geluid niet veel meer zijn. Ik heb nog de oude kooi van de valkparkieten omdat die nu altijd los in mijn kamer zitten aangezien ze wel heel erg netjes zijn dus extra moeite kwa benodigdheden zijn er niet. Kan ik een cloncurry parkiet in mijn kamer nemen of moet hij toch echt in een volière? kan iemand mij ook vertellen over het karakter want hier kon ik niks over vinden, is hij rustig of een energieke vogel? zachtaardig of toch best wel chagrijnig. Hij mag hier ook een paar uurtjes per dag los, ookal is hij niet tam.
Groetjes Nora
Gaat een conclurry parkiet trouwens wel goed met valkparkieten of pyrrhuras? Ik heb hier thuis een aparte kooi voor de pyrrhuras en een aparte kooi voor als de conclurry parkiet komt en de valkparkieten zitten los dus ze zijn wel apart. Mijn valkparkieten zijn niet schuw naar andere vogels en irriteren ze ook niet dus ik denk dat dat wel goed zou gaan maar hoe zit dat met een conclurry parkiet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.