Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk hondenras moet ik kiezen?

hallo, ik vroeg me af of iemand mij advies kan geven over welk hondenras ik moet kiezen want ik zie door de bomen het bos niet meer. ik zoek een hond die niet waakt en geen jachtinstinct heeft en die zich zelf goed kan vermaken maar die ook lekker bij de baas om een heerlijke knuffelbeurt komt vragen. en speels is en waar ik niet per se hem heel lang moet wandelen maar als ik daar wel zin in heb dat wel kan. en een goed gezonde hond is met weinig tot geen erfelijke ziektes. en de schofthoogte graag max 45 cm. ik hoor graag van iemand om mijn droom hond bestaat!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou niet verwachten dat een hond zichzelf gaat vermaken, de 1 doet dat meer dan de ander maar dat kun je niet aan een ras verbinden. Ik zou gaan voor het type gezelschapshond. Bijv een Shih Tzu. Maar bedenk wel dat iedere hond behoefte heeft aan genoeg beweging en uitdaging. Vooral de eerste 2 jaar is elke hond een flinke uitdaging. Puppy en gehoorzaamheidstrainingen zijn aan te raden om een goede stabiele band met je hond te krijgen. Een hond betekent dat je je dagindeling daarmee rekening moet houden. Een hond is superleuk maar ook een verbintenis voor (in mijn geval haha) 15 jaar. En een hond, al is hij 1 of 15 jaar moet elke dag ruim 3x wandelen en uitdaging hebben. Ik zou nooit meer zonder hond willen maar ik moest wel heel erg wennen in het begin:)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet vooral op je eigen karakter letten en dat vergelijken met de karakterbeschrijvingen van een hondenras. Zo is een Amerikaanse Cocker een echt gezinshondje, dat bijzonder levendig is en erg lief voor kinderen. Hij voldoet ook heel goed aan jouw omschrijving.
Een leuk overzicht wordt ook gegeven in de tweede link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je wilt dat de hond zichzelf kan vermaken, kan je er beter 2 aanschaffen (niet tegelijk, dat is veel te veel werk in een keer) ik denk dat er geen hond bestaat die precies aan jouw beschrijving voldoet, elk ras heeft wel een nadeel... Je kan ook bij een erkende Fokker om advies vragen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing