Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk hondenras moet ik kiezen?

hallo, ik vroeg me af of iemand mij advies kan geven over welk hondenras ik moet kiezen want ik zie door de bomen het bos niet meer. ik zoek een hond die niet waakt en geen jachtinstinct heeft en die zich zelf goed kan vermaken maar die ook lekker bij de baas om een heerlijke knuffelbeurt komt vragen. en speels is en waar ik niet per se hem heel lang moet wandelen maar als ik daar wel zin in heb dat wel kan. en een goed gezonde hond is met weinig tot geen erfelijke ziektes. en de schofthoogte graag max 45 cm. ik hoor graag van iemand om mijn droom hond bestaat!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jc54
4 jaar geleden
De ideale hond voor jou......... https://www.hulpmiddelwereld.nl/interactieve-robot-hond-voor-dementie?channable=001d886964003833353010&gclid=Cj0KCQiA48j9BRC-ARIsAMQu3WT_wk9a6wdtDOn-xK6a5xl0ctaq27dmOUkFodIbah2_0gsQw1jN-sUaAj3VEALw_wcB
jodyenboyke
4 jaar geleden
https://www.prinspetfoods.nl/advies-en-info/makkelijke-hondenrassen. Daar zit vast een goede bij. Maar serieus, wat heb jij een hond te bieden? Een hond die niet mag blaffen, slaat die stap over en bijt gelijk. Elke hond heeft in meer of mindere mate een jachtinstinct, iedere hond heeft zijn mens nodig om te spelen, moet meerdere keren per dag uit en 1x per dag een lange wandeling en niet alleen als JIJ er zin in hebt. Dus ook als het regent, sneeuwt enz.
tinus1969
4 jaar geleden
Onaardig gezegd; jij wil gene hond. Een hond is immers waaks/jachtinstinct/moet uit wandelen en vooral: een hond heeft gezelschap nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou niet verwachten dat een hond zichzelf gaat vermaken, de 1 doet dat meer dan de ander maar dat kun je niet aan een ras verbinden. Ik zou gaan voor het type gezelschapshond. Bijv een Shih Tzu. Maar bedenk wel dat iedere hond behoefte heeft aan genoeg beweging en uitdaging. Vooral de eerste 2 jaar is elke hond een flinke uitdaging. Puppy en gehoorzaamheidstrainingen zijn aan te raden om een goede stabiele band met je hond te krijgen. Een hond betekent dat je je dagindeling daarmee rekening moet houden. Een hond is superleuk maar ook een verbintenis voor (in mijn geval haha) 15 jaar. En een hond, al is hij 1 of 15 jaar moet elke dag ruim 3x wandelen en uitdaging hebben. Ik zou nooit meer zonder hond willen maar ik moest wel heel erg wennen in het begin:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie:) ik snap dat een hond aardig wat beweging nodig heeft en dat ie zichzelf moelijk kan vermaken maar ik bedoel meer of ie lang alleen kan zijn en dat ik ook niet de hele dag met hem bezig hoef te zijn. Begrijp mij niet verkeerd ik ben een hele grote honden liefhebber en ik ga dus graag met honden om maar ik ben ook iemand die graag op z'n vrijheid is gericht. En ik wandel graag met hem maar soms net wat langer dan de andere keer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ah kijk aan! Ik hoop dat je de juiste vindt! Mijn tante heeft sinds een jaar een Shih Tzu, hij is rustig van aard en ze loopt 3x per dag ongeveer 20 minuten met hem. Dat vindt hij genoeg. Hij is ook heel k uffelig. Succes!

Andere antwoorden (2)

Je moet vooral op je eigen karakter letten en dat vergelijken met de karakterbeschrijvingen van een hondenras. Zo is een Amerikaanse Cocker een echt gezinshondje, dat bijzonder levendig is en erg lief voor kinderen. Hij voldoet ook heel goed aan jouw omschrijving.
Een leuk overzicht wordt ook gegeven in de tweede link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Abcde
4 jaar geleden
Ook een Amerikaanse Cocker Spaniël past niet bij Ivartje038. Dit is een hond die veel aandacht nodig heeft. Van dit ras is bekend dat veel van deze honden vaak blaft. Erfelijke afwijkingen komen ook vaak voor. Ook aan minimaal 1 lange wandeling per dag ontkom je niet bij dit ras. Ivartj038 weet niet wat het bezitten van een hond inhoud, laat staan welke kosten een hond met zich meebrengt.
Als je wilt dat de hond zichzelf kan vermaken, kan je er beter 2 aanschaffen (niet tegelijk, dat is veel te veel werk in een keer) ik denk dat er geen hond bestaat die precies aan jouw beschrijving voldoet, elk ras heeft wel een nadeel... Je kan ook bij een erkende Fokker om advies vragen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: