Is mijn kater jaloers op de baby?
Mijn man en ik hebben samen 2 katten (kater en poes) De kater is 12 en de poes is 11. Het zijn halfbroer en zus, beiden zijn geholpen. Beiden komen niet buiten.
Beiden zijn altijd erg gefixeerd geweest op mijn man, ik was tweederangs burger en een mooie vervanger.
Ik ben vorige week woensdag 4 November opgenomen in het ziekenhuis en ben pas sinds maandag 9 november weer thuis. Nu met een baby. Die dagen in het ziekenhuis is mijn man continu bij mij geweest, dus de katten waren alleen thuis. Er werd door mijn ouders voer, water e.d. gedaan maar dat was het.
Sinds dat wij thuis zijn. Is de kater steeds meer raar gedrag gaan tonen.
- Overal achterna lopen wanneer de baby bij ons is.
- De poes berijden die ergens ligt te slapen.
- Niet meer bij man op schoot willen als de baby er NIET bij is, wanneer mijn man WEL met de baby bezig is dan wil de kat ineens aandacht.
Een paar weken geleden ben ik door de kat ineens zonder reden aangevallen en flink gebeten. (Hij lag op een jas te slapen en ik wilde hem optillen.) Hij heeft op 3 plaatsen doorgebeten in mijn arm en wilde niet loslaten. (Dit heeft hij nooit eerder gedaan en had ik nooit verwacht) Een half uur later kwam hij vervolgens op schoot liggen.
Ik vertrouw hem nu dus niet meer.
Tijdens ons verblijf in het ziekenhuis is mijn man 2x thuis geweest en heeft een T-shirt met zijn geur thuis achtergelaten, maar waar ook de baby op gelegen en gekwijld had, in de hoop de katten vast voor te bereiden.
.
De poes is zichzelf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.