Hoelang duurt het voordat mijn katten wennen aan elkaar?
Hoi iedereen, graag zou ik jullie om advies en ervaringen willen vragen.
Ik heb nu ongeveer iets langer dan 4 weken een kleine kat gekocht, en mijn andere kat die wij al hadden (2jaar) lijkt de nieuwe nog steeds niet te accepteren. Hij blijft blazen en grommen naar het kleintje en wilt zo snel mogelijk weer naar buiten als hij hem ziet. Terwijl hij voorheen ook wel veel binnen lag en nu helemaal niet meer. Hij heeft mij al zelfs 2 keer aangevallen om de deur open te doen. Ik heb ze op het begin rustig aan elkaar laten wennen door de kleine apart te houden voor 1week a anderhalve week zodat ze elkaars geur konden ruiken enz.
Maar hoelang heeft dit bij jullie geduurt en is het normaal dat ze nu nog steeds niet met elkaar kunnen opschieten? De ene zegt ook hou ze bij elkaar binnen en de andere zegt juist niet doen en de oudere naar buiten laten als hij dit wilt. Ik wil geen van beide katten weg doen, dus hebben jullie advies of tips om dit alsnog te laten werken?
Is er hier geen hoop meer voor of heeft het langer de tijd nodig? Alvast bedankt!!!! Xxx
(ps het zijn beide katers, de oudste is gecastreerd en de jongste nog niet, hij is nu 5 maandjes)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.