Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je jonge kittens gewoon bij elkaar zetten?

Hallo!

Ik heb een kitten (Luci) van 10 weken oud. Nu merk ik dat zij enorm veel energie heeft, zelfs voor een kitten. Ookal ben ik de hele dag thuis en alleen maar met haar bezig, het is nog niet genoeg.

Nu zit ik er over te denken om een vriendinnetje voor haar te adopteren. Ongeveer dezelfde leeftijd en hetzelfde karakter (speels en onderzoekend). Ik woon echter in een studio; dus het is allemaal één grote ruimte. De kittens introduceren in aparte kamers is dus niet mogelijk; of er zou eentje in de badkamer moeten.

Nu is mijn vraag; kun je zulke jongen kittens "gewoon" bij elkaar zetten? Ze zijn nog niet geslachtsrijp, dus zijn ze dan ook minder territoriaal?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is beter ook kittens rustig aan elkaar te laten wennen. Toch zou ik het er in dit geval wel op wagen: het doel heiligt in dit geval de middelen.
Wel jammer dat je je niet eerst hebt ingelezen: 2 nestgenootjes was verreweg het beste geweest, en dan pas op de leeftijd van minstens een week of 13, niet zo piepjong.
Als je er een kitten bijplaatst, dan liefst een diertje wat langer in het nest heeft kunnen blijven en de volledige opvoeding heeft meegekregen. Bovendien is een kitten met 13 weken volledig gevaccineerd. Wacht dus nog enkele weken voor je er een kleintje bij neemt zodat ook jouw kitten gevaccineerd is. Ze mist dan wel een stuk opvoeding, maar dat is helaas niet anders. Als je kittens van verschillend geslacht in huis haalt, castreer ze dan tijdig.
Als aanvulling: bedenk dat katten driedimensinaal leven, en maak veel hoge plekjes voor ze, zodat ze meer ruimte hebben.
Toegevoegd op 26 augustus 2020 13:58: tekst
Rieneke1
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing