Waarom eet mijn hond al van pup af aan slecht?
Hallo, mijn naam is Chantal, en de hond in kwestie heet Skye.
Skye is een mixje. Papa Bordercollie. Mama (mechelse? Herder xTeckel
Lang verhaal, volledige historie.
Ik heb haar als 9 week oude pup in huis genomen. Wat direct opviel was dat ze slecht at. Logisch, nieuwe omgeving dus ik liet het maar. Wel altijd een bak met destijds puppybrokjes voor haar laten staan zodat ze kon eten wanneer ze dat zelf vertrouwd vond. In de nacht ging ze in de bench wat gelukkig nooit een probleem is geweest. Na 3 dagen had ze nog amper gegeten dus toen maar besloten de bak ook bij de bench in te zetten in de nacht. Toen bleek dat ze haar brokjes snachts opat.
Na een paar weken deed ze dat niet meer, dus toen maar op andere manieren haar aan het eten proberen te krijgen.. de begeleider van puppy cursus raadde aan om vaste tijden te nemen dus, bak neerzetten en na een half uur weghalen. Dit deed ik. Resultaat, hond eet een week niet. (Wel elke dag verse brokjes gepakt)
Daarna werd aangeraden de brokjes een beetje op de grond te gooien. Dit werkte voor 2 dagen..
In de tussen tijd al bij de dierenarts geweest, pup is kerngezond en heeft al haar prikjes gehad, zit op het goede gewicht.
Kort verhaal
Uiteindelijk na een paar maand puppy en adult brokken gemixt, constant ander voer, waaronder graanvrij wat ze een week of 2 goed eet en daarna niet meer. Nu eet ze alleen nog als ik haar brok meng met vlees. Wat niet 2x daags de bedoeling is. Ze vraagt ook niet om eten. Iemand enig idee?
Al meerdere keren met het niet eten bij de DA geweest maar die kan niks raars aan haar vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.