Hoe kan je Kitten en Hond aan elkaar laten wennen?
Sinds gisteren hebben wij een kitten van 12 weekjes in huis, kitten is opgegroeid met honden. Zelf hebben wij al een hond van 7 jaar in huis en dachten dat het wel goed zal komen. We hebben bij binnenkomst het reismandje met daarin de kitten op de bank gelegd zodat onze hond kon snuffelen ter eerste kennismaking.. mijn hond ging snuffelen maar kitten reageerde best wel vel..blazen. Hierop reageerde onze hond weer, door heel dominant te blaffen..gelukkig zat het mandje dicht maar weet anders niet wat er was gebeurd....Onze hond werd vervolgens heel onzeker en angstig, ze vluchtte naar boven..Vandaag hebben wij geprobeerd om de kitten in de woonkamer te zetten en onze hond aan de andere kant in de woonkamer(wel met muilkorf, omdat ik het niet helemaal vertrouw). Mijn hond bleef op de grond liggen, en kitten lag aan de andere kant, wel oogcontact maken en nieuwschierig. Maar kitten ging zich vervolgens verstoppen en beetje blazen. Nu hou ik de kitten boven in een kamer, daar heeft ze alle ruimte en rust. En hond is gewoon beneden. Met muilkorf is mijn hond rustiger naar de kitten toe..maar ideaal is wat anders....Ik hoop dat het goedkomt en dat ze uiteindelijk met elkaar kunnen leven, ze hoeven echt geen beste vriendjes te worden... Wie heeft tips? En hoelang duurde het bij jullie voordat hond en kitten gewend waren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.