1 kitten of 2 kittens uit 2 nestjes, wat is beter?
Hallo allemaal,
Ik krijg over een paar weken een kitten en ik ben natuurlijk vastbesloten om goed voor haar te gaan zorgen en veel aandacht te geven. Het is een meisje. Echter ben ik alleen en woon ik in een appartement. Ik zou het heel erg vinden als ze eenzaam wordt en daarom zou ik er graag een 2e kitten bij willen. Helaas waren alle kittens uit het nestje al vergeven, dus 2 uit hetzelfde nest kan niet. Ik denk er nu over om er een 2e kitten uit een ander nest bij te nemen en toevallig is de poes van een kennis zwanger; ik mag er uit dat nestje ook 1 uit komen zoeken als ze geboren zijn. Is dit een goed idee? En kan ik dan beter nog een vrouwtje nemen of juist een mannetje? En kunnen ze dan het beste tegelijk (of op dezelfde dag) bij mij thuis komen, of kunnen er ook wel een paar weken tussen zitten?
Ikzelf hoef niet perse 2 kittens, maar ik lees overal (en dat begrijp ik ook) dat het erg zielig gevonden wordt om maar 1 kitten te hebben. Ze kan bij mij niet naar buiten en zoals gezegd, ben ik alleen. Als ik weg ben, is het huis leeg. Uiteraard zal ik voor kitten 2 net zo goed zorgen en hem/haar net zoveel liefde geven (en na een week op allebei even verliefd zijn), dus begrijp me niet verkeerd vanwege het punt dat ik er niet perse 2 hoef!
Ik hoop dat iemand mijn vragen zo goed mogelijk kan beantwoorden en ik zal sowieso nog even advies inwinnen bij een dierenarts.
Bedankt voor de moeite!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.